Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

GDPR: Folosirea camerelor de supraveghere pentru securitatea firmei

16 /Nov2018
Tags: supraveghere video la locul de muncagdpr supraveghere videoregulament general de protectie a datelor 2018

Va reamintim ca, in ceea ce priveste inregistrarile video la locul de munca, trebuie sa stiti ca sistemul de supraveghere video nu trebuie sa fie utilizat in alt scop decat cel notificat/adus la cunostinta.

Persoanele vizate trebuie informate (informari/afise) si NU ar trebui sa fie utilizata supravegherea video la monitorizarea activitatii angajatilor sau la pontaj (recomandam sa aveti in vedere si dispozitiile art. 5 din Legea nr. 190/2018).

Supravegherea prin mijloace video trebuie utilizata doar in situatia in care mijloacele conventionale aplicate sunt considerabil mai putin eficiente in realizarea obiectivelor mentionate (asigurarea securitatii), conform analizei de risc efectuate la nivelul entitatii.

"Intrebarea mea este care ar fi procedura de urmat in acest caz si daca putem monta aceste camere, adica in spatiul unde pregatim coletele zilnic pentru curieri (trimitem si primim zilnic colete prin curieri). Ne putem baza pe interese legitime? Vreau sa subliniez din nou, scopul nu este urmarirea angajatilor, scopul este securitatea coletelor, marfurilor respectiv depozitului, dar vom prinde si persoane fizice (angajati/clienti) cu aceste camere."


Raspunsul specialistilor de la PortalProtectiaDatelor:

 

Problema in situatia expusa nu este daca puteti monta camerele de supraveghere pentru scopul indicat, ci daca puteti indica un temei legal dintre cele prevazute de GDPR in articolele 6 si 9 alin. 2.

In principiu va puteti baza pe interes legitim daca montati sistemul de supraveghere exclusiv in scopul mentionat, insa un temei mai potrivit ar fi art. 6 alin. 1 lit. c) plus art. 6 lit. d) din Regulament, intrucat angajatorul are obligatia de a asigura securitatea angajatilor conform prevederilor Codului Muncii (mai ales daca asigurarea securitatii se face pe baza de contract cu o firma specializata externa) sau daca legislatia aplicabila in domeniul de activitate prevede obligatia angajatorului de a asigura securitatea.

ATENTIE!

Amplasarea camerelor trebuie sa fie atent revizuita pentru a asigura limitarea, pe cat posibil, a monitorizarii zonelor care nu prezinta interes pentru scopul urmarit - asigurarea securitatii persoanelor si bunurilor, pazei si protectiei bunurilor, control acces. Se incadreaza utilizarea camerelor video in scopul asigurarii securitatii daca cu ajutorul acestui sistem se controleaza accesul in incinta unitatii, se asigura securitatea bunurilor si siguranta persoanelor - angajati ai institutiei sau vizitatori, precum si a bunurilor detinute. Adica: zonele de acces si spatiile destinate publicului, zonele cu acces restrictionat, imprejurimile cladirilor pentru a proteja spatiile exterioare, locurile de pastrare, depozitare si manipulare a coletelor.

Nu ar trebui monitorizate zonele in care exista un nivel ridicat al asteptarilor privind viata privata, spre exemplu birourile sau spatiile asimilate acestora (de exemplu, spatiile unde se pregatesc coletele, intrucat exista o diferenta intre a tine coletele intr-un anumit spatiu si a le pregati ).

De asemenea, potrivit Deciziei nr. 174/2018 a ANSPDCP privind lista operatiunilor pentru care este obligatorie realizarea evaluarii impactului asupra protectiei datelor cu caracter personal.

 

...mai multe detalii pe PortalProtectiaDatelor >>>

 

IMPORTANT:

Daca doriti sa achizitionati sisteme de supraveghere noi sau sa le schimbati pe cele existente recomandam sa va consultati cu un specialist in materie, astfel incat acesta sa nu capteze (de exemplu prin focalizare sau orientare selectiva) sau prelucrarea imaginilor (de exemplu, indexare, creare de profiluri) care dezvaluie categorii speciale de date , ci doar atunci cand este necesar, calitatea imaginilor sa permita recunoasterea celor care trec prin zona de actiune a camerelor.

Dispozitivul de inregistrare sa fie amplasat intr-un spatiu bine protejat, asigurat si incuiat corespunzator, pentru eliminarea posibilitatii sustragerii suportului de stocare sau a dispozitivului, in special in timpul producerii unui eveniment.


Sursa: PortalProtectiaDatelor

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "GDPR: Folosirea camerelor de supraveghere pentru securitatea firmei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018

7 modele de Documente pentru Departamentul HR

- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018".
© copyright 2012 - 2018 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018

7 modele de Documente pentru Departamentul HR

- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici