Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

De ce lucrul in echipa nu este atat de eficient pe cat s-ar crede. Ce arata studiile

21 /Apr2017
Tags: munca in echipa

Lucrul in echipa este foarte important, din perspectiva angajatorilor, dar exista si momente cand munca alaturi de ceilalti nu este atat de benefica pe cat se crede.

Asadar, conform unor studii de psihologie, publicate de Inc.com, se pare ca munca in echipa nu are doar parti pozitive. De exemplu, cei care nu sunt atat de eficienti au tendinta de a pune sarcini in carca celor mai competenti, asa ca acestia ar putea avea de suferit.

De exemplu, atunci cand se lucreaza in echipa, aproximativ 20-35% din valoarea muncii este conferita de aportul adus de 3-5% dintre angajati, scrie Geoffrey James, marketer, scriitor si public speaker, conform datelor publicate de Harvard Business Review.


Care sunt efectele negative al lucrului in echipa?


Iata ce arata un studiu publicat de Applied Psychology, citat de Inc.com:

- angajatii mediocri au tendinta de a-i barfi pe cei mai competenti din echipa acestia fiind afectati, in cele din urma. De ce se petrece acest fenomen? Pentru ca cei mai putin competenti se simt amenintati de cei mai buni si le este frica sa nu isi piarda jobul

- alti angajati mediocri recurg chiar la metode mai "drastice". Acestia incearca sa ii puna intr-o lumina proasta pe cei care sunt foarte buni, raspandind zvonuri urate despre acestia sau chiar atribuindu-si merite pe care ne le-au obtinut


- studiul arata ca cei mai afectati sunt angajatii buni care au tendinta de a fi introvertiti. Daca se lucreaza in open space, este cu atat mai rau pentru acestia, in contextul in care galagia si discutiile in contradictoriu ii pot afecta.


Din acest motiv, angajatorii trebuie sa aiba grija de angajatii competenti si sa atenueze eventualele conflicte. Altel, risca sa isi piarda cei mai buni salariati, din pricina celor care se simt amenintati si fug de munca.

 

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "De ce lucrul in echipa nu este atat de eficient pe cat s-ar crede. Ce arata studiile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



17 formulare obligatorii pentru Departamentul de Resurse Umane

Codul Muncii a fost modificat in 2017!

Atentie la Contractele de Munca, Adeverinte, Actele aditionale sau Deciziile de suspendare! Este obligatoriu sa folositi noile formulare.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "17 formulare obligatorii pentru Departamentul de Resurse Umane".
© copyright 2012 - 2017 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
17 formulare obligatorii pentru Departamentul de Resurse Umane

Codul Muncii a fost modificat in 2017!

Atentie la Contractele de Munca, Adeverinte, Actele aditionale sau Deciziile de suspendare! Este obligatoriu sa folositi noile formulare.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "17 formulare obligatorii pentru Departamentul de Resurse Umane".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici