Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Ce trebuie sa contina dosarul personal al salariatului

14 /Mar2017
Tags: dosar personal angajatacte necesare angajaredosarul personal al angajatului

Orice manager de resurse umane ar trebui sa fie bine familiarizat cu toate procedurile legate de angajare, iar legislatia in vigoare prevede multe aspecte importante.

Asadar, unul dintre acestea ar fi chiar dosarul personal al salariatului. Iata ce trebuie sa contina acesta:

Potrivit dispozitiilor art. 8 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011 privind Registrul general de evidenta a salariatilor (REVISAL), dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin urmatoarele documente:

 

Cititi AICI detalii despre Actele pentru Angajare actualizare conform GDPR >>

 

a) Actele necesare angajarii

− Copii dupa actele de identitate ale angajatului: buletin/carte de identitate, certificat


de nastere, certificat de casatorie;
− Copii dupa actele de studii/calificari/formare profesionala;
− Copie dupa permisul de conducere – daca este cazul;
− Formularul de candidatura (inclusiv CV si, eventual, scrisori de referinta, recomandari
de la fostul loc de munca – a se vedea tema A 11);
− Cererea de angajare;
− Informarea prealabila la angajare;
− Fisa de aptitudini cu mentiunea „apt de angajare“, emisa de medicul de medicina a
muncii (a se vedea tema E 10);
− Fisa de instruire la angajare privind sanatatea si securitatea in munca;
− Certificatul de cazier judiciar – daca este cazul;
− Caracterizari de la locurile de munca anterioare sau de la ultima institutie de
invatamant absolvita, dupa caz;

b) Contractul individual de munca si fisa postului

In privinta contractului individual de munca, la dosarul personal trebuie sa existe dovada inmanarii salariatului a unui exemplar din contractul individual de munca.
De regula, in practica, salariatul scrie pe contractul individual de munca (exemplarul original care ramane la dosarul personal):
Am primit un exemplar original al contractului individual de munca azi data ………
Nume/prenume
……………………
Semnatura
………………….

Angajatorul dovedeste indeplinirea obligatiei stabilite in sarcina sa de art. 16 alin. (3) din Codul muncii, de a inmana salariatului, anterior inceperii activitatii, un exemplar din contractul individual de munca.

ATENTIE! Nerespectarea acestei obligatii este sanctionata cu amenda de la 1.500 lei la 2.000 lei.

c) Actele aditionale referitoare la modificarea contractului individual de munca

d) Deciziile angajatorului referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor
individuale de munca

e) Orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.

 

Cititi AICI detalii despre Actele pentru Angajare actualizare conform GDPR >>

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Ce trebuie sa contina dosarul personal al salariatului":
Rating:

Nota: 3.57 din 5 din 14 voturi


Comentarii 1 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu


d 2018-05-11 17:01:54

hg 500/2011 a fost abrogată prin intrarea în vigoare a hg 905/2017, felicitări!

Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".