Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Regulamentul intern. Obligatia angajatorului de a-l intocmi in termen de 60 de zile

21 /Aug2018
Tags: regulament internart 246 codul munciiobligatia intocmirii regulamentului internri

Va reamintim ca Regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborat cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, prin care se stabilesc o serie de reguli, in principal disciplinare si profesionale, aplicabile la locul de munca.

Nu uitati ca in data de 25 mai 2018 a intrat in vigoare Regulamentul privind Protectia Datelor Personale. Primul pas este sa introduceti anumite mentiuni in Regulamentul intern al firmei – singurul document care va ajuta pe dvs., angajatorul, si care – atentie! – are exact aceeasi putere ca si contractul individual de munca.

Exista 12 prevederi obligatoriu de introdus in Regulamentul intern:

1. Protectia datelor personale ale salariatilor

Este vorba despre informatii pe care salariatii vi le furnizeaza voluntar in scopul de a beneficia de anumite facilitati oferite de lege. De exemplu: informatii privind starea de graviditate, motivul pentru care refuza detasarea, apartenenta religioasa, daca au sau nu copii in intretinere, evenimente familiale deosebite, diverse situatii personale. Detalii pe CD-ul Regulamentul intern >>>

 

Iata o speta prezentata pe PortalCodulMuncii.ro: "Va rog sa ne spuneti daca in cazul unui grup de firme, alcatuita din mai multe SRL-uri, poate exista un singur regulament intern, care sa se aplice intregului grup de firme, sau fiecare SRL trebuie sa aiba propriul lui Regulament Intern."

 

Raspunsul specialistilor:

Regulamentul intern este obligatoriu pentru toti participantii la raporturile de muncă ce se deruleaza in unitatea respectiva. Astfel, prevederile lui se aplica:

- salariatilor proprii;
- salariatilor detasati in unitatea respectiva;
- salariatilor care se afla in delegatie in unitatea respectiva;
- ucenicilor, care lucreaza in temeiul unui contract de ucenicie;
- insusi angajatorului care l-a elaborat.


Regulamentul intern produce efecte obligatorii.

Angajatorul are obligatia intocmirii regulamentului intern. Astfel, intocmirea regulamentului intern la nivelul fiecarui angajator se realizeaza in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului cod. In cazul angajatorilor infiintati dupa intrarea in vigoare a prezentului cod, termenul de 60 de zile incepe sa curga de la data dobandirii personalitatii juridice (art. 246 din Codul muncii).


In concluzie, fiecare angajator trebuie sa aiba propriul regulament intern.


Sursa: PortalCodulMuncii

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Regulamentul intern. Obligatia angajatorului de a-l intocmi in termen de 60 de zile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Importanta Work-Life Balance

PRIORITATILE ANULUI 2018 - angajatii tai

Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarcati gratuit Raportul Special

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Importanta Work-Life Balance".
© copyright 2012 - 2018 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Importanta Work-Life Balance

PRIORITATILE ANULUI 2018 - angajatii tai

Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarcati gratuit Raportul Special

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Importanta Work-Life Balance".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici