Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

GDPR 2018: ce masuri trebuie sa ia o companie care lucreaza cu angajati ocazionali?

24 /Mai2018
Tags: gdpr 2018regulament general de protectie a datelor 2018amenzi gdpr 2018

In data de 25 mai intra in vigoare Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale (GDPR), iar importanta acestui document devine evidenta daca mentionam ca el instituie amenzi aproape neverosimile – 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri.

Aceste amenzi se pot acorda nereguli privind modul in care colectati, prelucrati si securizati informatiile personale despre angajatii si clientii dvs.

Vezi mai multe detalii in Ghidul GDPR pentru managerii HR >>>

 

"In cazul unei companii care lucreaza cu angajati ocazionali - zilieri - care sunt masurile care trebuie luate? Trebuie si acestia sa isi dea acordul pentru protectia datelor? Le trimit mail si ii anunt ca datele lor vor fi prelucrate pentru trimiterea platilor?", se intreba cineva in cadrul PortalProtectiaDatelor.ro.


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:


Cu siguranta Regulamentul se aplica si in situatia expusa. Masurile care trebuie luate sunt de natura tehnica si organizatorica (spre exemplu: instruire personal, actualizare documentatie cu clauze specifice GDPR, securitate corespunzatoare, indeplinirea obligatiilor impuse de GDPR , respectarea drepturilor persoanelor vizate ).

Temeiul legal pentru care prelucrati datele cu caracter personal, cel putin pentru situatia platilor este reprezentat de contractul incheiat intre companie si angajat, situatie in care nu este necesar sa obtineti consimtamantul explicit al angajatului pentru prelucrarea datelor cu caracter personal in acest context, conform art. 6 alin. 1 lit. b) din Regulamentul nr. 679/2016.

Ghidul GDPR pentru managerii HR te poate ajuta in acest sens >>>


Sursa: PortalProtectiaDatelor

 

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "GDPR 2018: ce masuri trebuie sa ia o companie care lucreaza cu angajati ocazionali?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018

7 modele de Documente pentru Departamentul HR

- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018".
© copyright 2012 - 2018 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018

7 modele de Documente pentru Departamentul HR

- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici