Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Ce reguli SSM trebuie respectate pentru organizarea adecvata a locurilor de munca

04 /Iul2017
Tags: norme ssmssm angajatori 2017ssm birou

Angajatorii sunt obligati prin legislatia in vigoare sa indeplineasca anumite norme legate de sanatatea si securitatea in munca.

Calitatea mediului de munca si a conditiilor de microclimat la locurile de munca din birouri trebuie sa fie o prioritate a culturii organizatorice a angajatorilor. Un microclimat confortabil este ceea ce inspira, majoritatii oamenilor, un sentiment de satisfactie fata de mediu, identificat cu termenul "calitatea mediului" sau, pur si simplu, "confort".


 
Factorii microclimatici la locul de munca, cum sunt temperatura, umiditatea, iluminatul, zgomotele, imbracamintea, precum si intensitatea activitatilor fizice efectuate, pot cauza angajatilor o serie de raspunsuri biologice, variind de la o stare de bine la o stare de disconfort si chiar stres.
 
...citeste mai multe pe PortalSSM >>>

Lumina

O atentie deosebita trebuie acordata luminii din interiorul cladirilor pentru ca lucratorii sa aiba parte de un mediu de munca confortabil, de calitate si productivitate sporita.
 


 
In plus, lucratorii trebuie sa aiba posibilitatea sa deschida, sa inchida, sa regleze sau sa fixeze ferestrele, luminatoarele si ventilatoarele in conditii de securitate. Cand sunt deschise, acestea trebuie pozitionate si fixate astfel incat sa nu constituie un pericol pentru lucratori.

 
...citeste mai multe pe PortalSSM >>>


 Ventilatia locurilor de munca in spatii inchise

La locurile de munca in spatii inchise trebuie luate masuri pentru a asigura suficient aer proaspat, avandu-se in vedere metodele de lucru utilizate si cerintele fizice impuse lucratorilor.

In cazul utilizarii unui sistem de ventilare fortata, acesta trebuie sa fie mentinut in stare de functionare.
Orice avarie trebuie semnalizata de un sistem de control, daca acest lucru este necesar pentru sanatatea lucratorilor.
 

Daca se utilizeaza instalatii de ventilare mecanica sau de aer conditionat, acestea trebuie sa functioneze astfel incat sa nu creeze disconfort prin expunerea lucratorilor la curenti de aer.
 
Orice depunere sau impuritate ce poate crea un risc imediat pentru sanatatea lucratorilor prin poluarea atmosferei trebuie eliminata fara intarziere.

Sursa: PortalSSM

 

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ce reguli SSM trebuie respectate pentru organizarea adecvata a locurilor de munca":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



17 formulare obligatorii pentru Departamentul de Resurse Umane

Codul Muncii a fost modificat in 2017!

Atentie la Contractele de Munca, Adeverinte, Actele aditionale sau Deciziile de suspendare! Este obligatoriu sa folositi noile formulare.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "17 formulare obligatorii pentru Departamentul de Resurse Umane".
© copyright 2012 - 2017 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
17 formulare obligatorii pentru Departamentul de Resurse Umane

Codul Muncii a fost modificat in 2017!

Atentie la Contractele de Munca, Adeverinte, Actele aditionale sau Deciziile de suspendare! Este obligatoriu sa folositi noile formulare.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "17 formulare obligatorii pentru Departamentul de Resurse Umane".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici