Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Cerintele SSM pentru telesalariati. Ce trebuie sa stie angajatorul

20 /Sep2018
Tags: ssm telesariaticerinte ssm telemuncatelemunca ssmlegea 81/2018

Activitatea de telemunca, ce reprezinta o transpunere a conceptului de teleworking, a fost reglementata si in Romania prin Legea nr. 81/2018. Acum, salariatul care isi indeplineste sarcinile de serviciu la domiciliu se numeste telesalariat.

Legea care reglementeaza telemunca a fost publicata in Monitorul Oficial in data de 02.04.2018 si a inceput deja sa produca efecte la nivel national.

La ce aspecte din Legea 81/2018 trebuie sa fiti foarte atent?
 

 1.  Probleme apar inca de la definitia „telemuncii”


„Telemunca reprezinta forma de organizare a muncii prin care salariatul, in mod regulat si voluntar, isi indeplineste atributiile specifice functiei, ocupatiei sau meseriei pe care o detine, in alt loc decat locul de munca organizat de angajator, cel putin o zi pe luna, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor.

 

...mai multe despre telemunca si parerile avizate ale expertilor aici >>>


"Buna ziua, pentru un salariat care isi desfasoara activitatea de la domiciliu care sunt pasii pe linie de SSM? Va multumesc."


Raspunsul specialistilor PortalSSM.ro:

 
Va reamintim care sunt reglementarile in domeniul securitatii si sanatatii in munca:

  •     angajatorul trebuie sa asigure mijloacele aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor si/sau echipamentele de munca sigure necesare prestarii muncii, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
  •     angajatorul trebuie sa instaleze, sa verifice si sa intretina echipamentul de munca necesar, cu exceptia cazului in care partile convin altfel;
  •     angajatorul trebuie sa asigure conditii pentru ca telesalariatul sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de desfasurare a activitatii de telemunca si utilizarii echipamentelor cu ecran de vizualizare: la angajare, la schimbarea locului de desfasurare a activitatii de telemunca, la introducerea unui nou echipament de munca, la introducerea oricarei noi proceduri de lucru;
  •     telesalariatul trebuie sa informeze angajatorul cu privire la echipamentele de munca utilizate si la conditiile existente la locurile desfasurarii activitatii de telemunca si sa ii permita acestuia accesul, in masura in care este posibil, in vederea stabilirii si realizarii masurilor de securitate si sanatate in munca, necesare conform clauzelor din contractul individual de munca, ori in vederea cercetarii evenimentelor;
  •     telesalariatul trebuie sa nu schimbe conditiile de securitate si sanatate in munca de la locurile in care desfasoara activitatea de telemunca;
  •     telesalariatul trebuie sa utilizeze numai echipamente de munca care nu prezinta pericol pentru securitatea si sanatatea sa;
  •     telesalariatul trebuie sa isi desfasoare activitatea cu respectarea dispozitiilor privind obligatiile lucratorilor, asa cum sunt ele prevazute in Legea securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare, precum si in conformitate cu clauzele contractului individual de munca;
  •     telesalariatul trebuie sa respecte regulile specifice si restrictiile stabilite de catre angajator cu privire la retele de internet folosite sau cu privire la folosirea echipamentului pus la dispozitie.

Pentru aplicarea si verificarea conditiilor de munca ale telesalariatului, reprezentantii organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate ori reprezentantii salariatilor au acces la locurile de desfasurare a activitatii, in conditiile stipulate in contractul colectiv de munca sau contractul individual de munca, dupa caz.


Sursa: PortalSSM

 

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cerintele SSM pentru telesalariati. Ce trebuie sa stie angajatorul":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018

7 modele de Documente pentru Departamentul HR

- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018".
© copyright 2012 - 2018 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018

7 modele de Documente pentru Departamentul HR

- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici