Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Doresti sa angajezi un specialist SSM? Iata care sunt conditiile care trebuie indeplinite

13 /Dec2016
Tags: specialist ssmnorme ssmssm angajatori

Conform Legii nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca, angajatorul trebuie sa aiba in vedere organizarea activitatilor de prevenire si protectie in cadrul companiei pe care o detine.

 

Ocupatia de specialist in domeniul securitatii si sanatatii in munca este una importanta in cadrul oricarei organizatii, iar aceasta corespunde codului COR 226302, deci sunt necesare studiile superioare, in acest caz.

Care sunt criteriile de angajare pentru specialistul in SSM? Ce prevede Legea 319/2006? 


Inca de la inceput, trebuie bine inteles ca respectivul specialist va avea o functie de conducator al serviciului intern de prevenire si protectie din unitatea respectiva. In acest context, specialistul SSM trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior, prevazute la art. 50 din normele metodologice ale legii mentionate mai sus.

Este demn de mentionat ca respectivul angajat trebuie sa aiba studii superioare in domenii precum: stiintele ingineresti, stiintele agricole si silvice.


Asadar, mentionam ca angajatorul organizeaza aceste activitati de prevenire si prtectie in functie de marimea intreprinderii si de riscurile identificate in cadrul acesteia, avand in vedere prevederile din art. 16 din Normele metodologice ale Legii nr. 319/2006.

Activitati SSM pe care le poate organiza angajatorul, exista mai multe moduri:

a) prin asumarea de catre angajator, in conditiile art. 9 alin. (4) din lege, a atributiilor pentru realizarea masurilor prevazute de lege; 

b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucratori pentru a se ocupa de activitatile de prevenire si protectie; 

c) prin infiintarea unuia sau mai multor servicii interne de prevenire si protectie; 

d) prin apelarea la servicii externe de prevenire si protectie.


Sursa: PortalSSM

 

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Doresti sa angajezi un specialist SSM? Iata care sunt conditiile care trebuie indeplinite":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Articole similare

SSM: instruirea persoanelor nou angajate
Mai multe articole despre specialist ssm
Importanta Work-Life Balance

PRIORITATILE ANULUI 2018 - angajatii tai

Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarcati gratuit Raportul Special

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Importanta Work-Life Balance".
© copyright 2012 - 2018 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Importanta Work-Life Balance

PRIORITATILE ANULUI 2018 - angajatii tai

Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarcati gratuit Raportul Special

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Importanta Work-Life Balance".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici