Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Eliminarea sau diminuarea unui risc profesional. Masuri de prevenire si protectie

22 /Dec2016
Tags: diminuare risc profesionalssm prevenire si protectienlegea nr. 319/2006

Normele de securitate si sanatate in munca ar trebui sa primeze, indiferent de situatie, iar de acest fapt ar trebui sa fie constienti toti angajatorii.

 

Supravegherea sanatatii lucratorilor este obligatorie, iar acestia trebuie sa asigure verificarea medicala a salariatilor la angajare, cat si periodic.


Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca reglementeaza aceste aspecte, prin Normele metodologice de aplicare ale respectivei legi aprobate prin HG nr. 1.425/2006 si HG nr. 355/2007.

Ce ar trebui sa faca un angajator care vrea sa previna riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala pentru activitatea de birou? Ce masuri ar putea lua, pentru a respecta legislatia in vigoare?


 Trebuie specificat inca de la inceput ca angajatorul sau reprezentantul sau legal este presedintele comitetului de securitate si sanatate in munca (CSSM), iar din acest comitet face parte si medicul de medicina muncii.

IMPORTANT: Orice companie angajatoare ar trebui sa stie ca Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca este aplicabila atat in sectoarele publice cat si in cele private.

 Implementarea masurilor de prevenire si protectie pentru eliminarea sau diminuarea unui risc profesional are un temei de legalitate daca are la baza o evaluare a riscurilor, exista avizul CSSM-ului si aprobarea angajatorului, iar stabilirea resurselor financiare pentru implementarea masurilor sanitare respecta legislatia in vigoare.

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Eliminarea sau diminuarea unui risc profesional. Masuri de prevenire si protectie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018

7 modele de Documente pentru Departamentul HR

- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018".
© copyright 2012 - 2018 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018

7 modele de Documente pentru Departamentul HR

- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici