Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Norme SSM: Organizarea activitatii de instruire impotriva incendiilor. Cine are aceasta responsabilitate?

20 /Apr2018
Tags: organizare activitate de prevenire impotriva incendiilorprevenire impotriva incendiilorlegea 307/2006norme ssm 2018

Incepem prin a va reaminti ca, printre obligatiile privind apararea impotriva incendiilor ce va revin in calitate de administrator sau conducator al unei institutii se numara si cele referitoare la instruirea si informarea angajatilor dvs. in acest domeniu.

 Astfel, potrivit legii, trebuie:

  • sa stabiliti, prin dispozitii scrise, responsabilitatile si modul de organizare pentru apararea impotriva incendiilor in unitatea dvs., sa le actualizati ori de cate ori apar modificari si sa le aduceti la cunostinta angajatilor;
  •     sa elaborati instructiunile de aparare impotriva incendiilor si sa stabiliti atributiile ce revin angajatilor la locurile de munca;
  •     sa verificati daca angajatii cunosc si respecta instructiunile necesare privind masurile de aparare impotriva incendiilor.

ATENTIE!
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.001 lei la 10.000 de lei neindeplinirea de catre administratorul sau conducatorul unei institutii a obligatiei de a stabili modul de organizare pentru apararea impotriva incendiilor si de a-l aduce la cunostinta angajatilor, potrivit art. 44 alin. IV lit. d) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor.
 
Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.501 lei la 5.000 de lei neindeplinirea de catre administratorul sau conducatorul unei institutii a obligatiei de a elabora instructiunile de aparare impotriva incendiilor si de a stabili atributiile ce revin angajatilor la locurile de munca, potrivit art. 44 alin. III lit. e) din Legea nr. 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor.
 
Daca sunteti conducator al unei institutii, manager sau patron, aveti responsabilitatea organizarii activitatii de instruire a salariatilor in domeniul situatiilor de urgenta, astfel incat:

  •     sa asigurati informarea si instruirea salariatilor dvs. cu privire la actele normative, normele, regulile si masurile care reglementeaza managementul situatiilor de urgenta si care sunt specifice institutiei sau operatorului economic pe care il coordonati, precum si asupra sarcinilor ce le sunt stabilite pentru respectarea lor;
  •     sa verificati insusirea de catre salariati a obligatiilor ce le revin in cazul producerii incendiilor, exploziilor si situatiilor de urgenta;
  •     sa asigurati masurile tehnice si organizatorice necesare pentru instruirea eficienta a salariatilor in domeniul incendiilor, exploziilor si situatiilor de urgenta.

...citeste continuarea pe PortalSSM >>>

 

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Norme SSM: Organizarea activitatii de instruire impotriva incendiilor. Cine are aceasta responsabilitate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Importanta Work-Life Balance

PRIORITATILE ANULUI 2018 - angajatii tai

Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarcati gratuit Raportul Special

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Importanta Work-Life Balance".
© copyright 2012 - 2018 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Importanta Work-Life Balance

PRIORITATILE ANULUI 2018 - angajatii tai

Afla cum realizezi echilibrul intre activitatea profesionala
si viata personala a angajatilor

Descarcati gratuit Raportul Special

Completeaza adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Importanta Work-Life Balance".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici