Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton
Liderul informatiilor specializate din Romania
portal-resurseumane.ro

Anularea deciziei de pensionare - procedura, conditii si prevederi legale

14 /Oct2025
Anularea deciziei de pensionare - procedura, conditii si prevederi legale
Tags: anularea deciziei de pensionareart 93 legea 360/2023

Va reamintim ca, potrivit art. 56 alin. (1) lit. c) din Codul muncii, contractul individual de munca inceteaza de drept:

1. la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare sau, cu caracter exceptional, pentru salariata care opteaza in scris pentru continuarea executarii contractului individual de munca, in termen de 30 de zile calendaristice anterior implinirii conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare, la varsta de 65 de ani.

Pentru a fi mai elocventi, am ales drept punct de plecare un studiu de caz realizat de catre expertii de la PortalCodulMuncii:

"Daca e o angajata care a primit decizia de pensionare limita de varsta, conform tabel, inca in vigoare, respectiv are varsta de 60 ani si 3 luni, si nu doreste sa aceepte decizia, respectiv continuarea activitatii in baza aceluiasi contract, cum se procedeaza? Se mai poate aplica art. 46 alin (2 ) din Legea 360/2023? Se aplica si celor sub 65 ani? Cum sa procedam in acest caz, dat fiind faptul ca societatea a primit si informarea de la Casa de pensii cu decizia de plv a angajatei?"


Raspunsul specialistului: 


Astfel, salariata care a indeplinit cumulativ conditiile de varsta standard de pensionre si stagiul minim de cotizare are doua optiuni:

1. fie solicita solicita pensia (ceea ce salariata a si facut);
2. fie solicita continuarea raportului de munca pana la implinirea varstei de 65 de ani, caz in care nu poate cumul pensia cu salariul.

Procedura de pensionare care se aplica din 2025! Ce modificari aduce noua lege a pensiilor?

Iti oferim singurul ghid practic de pe piata care explica limpede absolut TOATE ASPECTELE pensionarii Noua lege a pensiilor. Ghid practic, detalii AICI <<<

Conform art. 93 din Legea 360/2023 privind sistemul public de pensii:

Art. 93

(1) Admiterea sau respingerea cererii de pensionare se face prin decizie emisa de casa teritoriala de pensii, in termen de 45 de zile de la data inregistrarii cererii.
(2) In aplicarea instrumentelor juridice cu caracter international la care Romania este parte, in cazul in care, la solicitarea casei teritoriale de pensii competente din Romania, cererea prevazuta la art. 89 alin. (4) nu a putut fi completata de catre solicitant cu toate documentele necesare stabilirii dreptului, in termen de 6 luni de la data inregistrarii, cererea de pensionare se solutioneaza prin decizie de respingere.
(3) Termenul prevazut la alin. (1) poate fi prelungit cu 30 de zile in cazul persoanelor care au calitatea de asigurat in luna solicitarii, precum si in situatia in care, pentru solutionarea cererii, sunt necesare documente si/sau operatiuni suplimentare.
(4) Decizia de pensie cuprinde temeiurile de fapt si de drept in baza carora se admite sau se respinge cererea de pensionare.
(5) Decizia de admitere a cererii de pensionare poate fi anulata la cererea pensionarului, in termen de 30 de zile de la comunicare.
(6) Decizia casei teritoriale de pensii se comunica titularului sau reprezentantului legal, dupa caz, care a solicitat pensionarea, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau in format electronic, in termen de 10 zile de la data emiterii, ori personal, la sediul institutiei emitente.
(7) In termenul prevazut la alin. (6), casa teritoriala de pensii emitenta comunica angajatorului o informare cu privire la emiterea deciziei de pensionare pentru limita de varsta, anticipata sau de invaliditate. Informarea va cuprinde numele si prenumele persoanei, codul numeric personal, tipul deciziei de pensionare, precum si data emiterii acesteia.

Astfel, in temeiul art. 93 alin. (5) din Legea 360/2023, decizia de admitere a cererii de pensionare poate fi anulata la cererea pensionarului, in termen de 30 de zile de la comunicare.

Prin urmare, salariata, in termen de 30 de zile de la comunicare de la primirea informarii de la Casa de Pensii poate solicita anularea deciziei de pensionare.

Un raspuns oferit de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.

de Cristina Savu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Anularea deciziei de pensionare - procedura, conditii si prevederi legale":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

NOU!
Teste de Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

Recrutati cei mai buni oameni pentru firma dvs!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor".
© copyright 2012 - 2025 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

NOU!
Teste de Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

Recrutati cei mai buni oameni pentru firma dvs!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor".