Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Este indicat sa iti faci prieteni la locul de munca? Ce spun specialistii

25 /Oct2016
Tags: prieteni la serviciuprieteni la locul de muncaprietenie la serviciu

O intrebare care rasuna in mintea multora este urmatoarea: este bine sa imi fac prieteni la locul de munca? Sau ar fi mai indicat sa stau deoparte?

 

Ei bine, desigur ca de cele mai multe ori ni se spune sa fim rezervati la serviciu, dar probabil ca este potrivit sa ne aflam intr-o relatie de amicitie cu colegii. In fond, petrecem ore in sir alaturi de acestia, asa ca nu ar fi bine sa ne antipatizam...

Conform psihologului Jessica Amortegui, este foarte important sa legam amicitii trainice la locul de munca, deoarece acest lucru ne va ajuta sa ne simtim mai bine la job si ne va motiva sa avansam in cariera.


Daca vrei sa fii placut de colegi incearca sa NU faci urmatoarele lucruri:

 - evitarea de a discuta cu colegii in pauze; in niciun caz acest lucru nu va demonstra ca esti un angajat model, ci doar va arata ca ti-e teama sa nu fi inteles gresit. Totusi, ar fi bine sa socializezi cu colegii, in acest fel nu va exista nicio tensiune la birou, iar acestia te vor simpatiza probabil

  - refuzul de a ajuta un coleg care are nevoie de ajutor; daca vrei sa fi antipatizat, aceasta metoda iti va asigura "succesul"; nu incerca sa le spui colegilor ca nu doresti sa-i ajuti pentru ca nu este treaba ta, te vor cataloga imediat si pe buna dreptate; ajuta-i si vor fi recunoscatori, niciodata nu poti sti cand vei fi tu cel care are nevoie de ajutor

- discutii legate despre sefi si cat de urat se poarte acestia; uita de genul acesta de abordare, care nu poate aduce nimic bun, nimeni nu va rezolva ceva in aceasta maniera. Nu te plange colegilor si nu le dezvalui frustrarile tale, in fond, nimeni nu te obliga sa muncesti intr-un mediu care nu-ti prieste. Oricum, cineva ar putea sa spuna mai departe ce parere ai despre superiori, ceea ce s-ar putea sa nu te avantajeze deloc. Mai bine abordati subiecte placute, prin intermediul carora puteti afla mai multe unii despre celalalti

 - nu le mentiona colegilor ca ideilor lor nu sunt bune, ai putea jigni pe cineva in acest mod si poate ca nu este tocmai ceea ce iti doresti. Daca vrei sa ai o discutie profesionala cu un coleg, incearca sa-i atragi atentia asupra anumitor aspecte intr-un mod diplomatic si politicos


Cel mai bine ar fi sa ne bucuram de timpul petrecut la locul de munca alaturi de colegi. In acest fel, vom deveni mai optimisti si probabil ca jobul in sine ne va placea mai mult. Pastreaza o relatie de amicitie cu colegii tai si bucura-te de meseria ta, fara rezerve.

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Este indicat sa iti faci prieteni la locul de munca? Ce spun specialistii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 6 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".