Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

GDPR: desemnarea unui DPO intr-o societate comerciala. Ce trebuie sa stii

17 /Aug2018
Tags: regulamentul privind protectia datelor personale (gdpr)desemnare responsabil protectia datelor (dpo)desemnare dpo

Regulamentul privind protectia datelor cu caracter personal (GDPR) a intrat in vigoare la data de 25 mai 2018, iar de atunci firmele si companiile din Uniunea Europeana (UE), implicit din Romania, au multiple noi obligatii legislative.

Ce trebuie sa faceti in calitate de manager HR, pentru a nu incalca prevederile acestui Regulament si pentru a nu pune firma in pericol?


Raspunsul vi-l ofera o lucrare specializata, conceputa in mod special pentru particularitatile activitatii Departamentului de Resurse Umane - GDPR pentru managerii HR >>>
 

Iata o speta prezentata pe PortalProtectiaDatelor.ro: "Societatea doreste sa externalizeze pozitia de responsabil cu protectia datelor apeland la un avocat. Este posibil acest aspect? Din cate cunosc nu exista inca in Romania, in UE, sau in celelalte tari membre un organism de certificare sau de recunoastere a competentelor unui DPO (responsabil protectia datelor)."

 
Raspunsul specialistilor:

Raspunsul este da, avocatul poate sa fie DPO. Avocatul poate sa fie si un simplu consultant cu privire la protectia datelor cu caracter personal.

Va reamintim ca Regulamentul nu impune atestarea calificarilor DPO printr-un anume document, ci prevede ca acesta este desemnat pe baza calitatilor profesionale, si in special, a cunostintelor de specialitate in domeniul protectiei datelor.

 

IMPORTANT!

Atentie insa la eventualele cursuri/programe de formare urmate de persoana care va candida pentru aceasta functie in cadrul companiei dumneavoastra si la credibilitatea acestora. Recomandam sa optati pentru cineva care a mai lucrat in acest domeniu.


Sursa: PortalProtectiaDatelor

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "GDPR: desemnarea unui DPO intr-o societate comerciala. Ce trebuie sa stii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018

7 modele de Documente pentru Departamentul HR

- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018".
© copyright 2012 - 2018 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018

7 modele de Documente pentru Departamentul HR

- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici