Raspunsul specialistilor:
Delegarea de atributii in regim ierarhic (care priveste o modalitate de exercitare temporara a altor atributii, specifice de regula unei functii de conducere, de catre un salariat care nu detine respectivele atributii).
Astfel, intr-o asemenea ipoteza, cand se ia in calcul exercitarea anumitor competente apartinand functiei de conducere de catre o alta persoana care nu detine in mod automat aceste competente, potrivit fisei postului ocupat, salariatul/persoana respectiv(a) careia se doreste a-i fi delegate o serie de atributii, isi mentine functia in “conservare”, adica nu uzeaza de aceasta in cadrul delegarii, pe durata careia sunt activate acele atributii “corespunzatoare” activitatilor pe care trebuie sa le efectueze, adica atributiile necesar si indispensabil legate de lucrarile sau sarcinile pe care urmeaza sa le realizeze in timpul delegarii.
Prin urmare, in opinia noastra, pentru a putea delega atributii, apreciem ca persoana in cauza ar trebui sa detina deja o functie in interiorul entitatii, doar intr-o asemenea situatie fiind atins scopul delegarii. In conditiile in care obiectul delegarii presupune “instrainarea” unor prerogative necesare exercitarii/indeplinirii functiei de conducere detinuta in cadrul entitatii, apreciem ca acestea ar trebui “transferate” “incredintate” unei persoane aflata in raporturi juridice cu respectiva entitate.
Avem in vedere ca, de regula, ceea ce se doreste a fi delegat vizeaza calitatea de reprezentant legal (substituirea persoanei cu functie de conducere), atribut care consta in reprezentarea in fata tertilor a intereselor respectivei entitati, angajarea si asumarea de drepturi si obligatii in numele respectivei entitati, s.a., inclusiv sume de bani.
Astfel, in opinia noastra, pentru a reprezenta o anumita persoana juridica, intre respectiva persoana si unitatea in cauza ar trebui sa existe, de principiu, un raport juridic.
In opinia noastra, exercitarea activitatii in regim de telemunca nu exclude delegarea atributiilor catre un salariat cu functie de executie, prin intelegerea partilor putandu-se conveni asupra unei modalitati de desfasurare a activitatii si la sediu, in special pentru a semna anumite documente care angajeaza persoana juridica respectiva.
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
250 Modele Fise de Post
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Un raspuns valabil la data de 1.08.2022, oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>