V-am pregatit astfel un material de exceptie care va explica in detaliu:
- ce obligatii aveti ca angajator + noutatile pentru 2021
- care sunt capcanele fiecarui articol din Legea nr. 81/2018
- cum puteti evita din start amenzi intre 2.000 si 10.000 de lei
- care sunt situatiile in care apar frecvent probleme (studii de caz)
Aflati din ghidul nostru – Telemunca sau munca si de acasa in 2021 – cum sa evitati sau sa gestionati corect toate situatiile sensibile care pot aparea. Ghidul contine legislatie explicata, modele de documente de intocmit si numeroase studii de caz, cu accent pe principalele noutati legislative cu efect in acest an!
Da, vreau ghidul complet despre telemunca in 2021!
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Dosarul personal al salariatului
40 Modele de Regulament Intern
Noutatile anului 2021 in materie de telemunca!
Iata ce trebuie sa aveti neaparat in vedere!
1) Prin O.U.G. nr. 36/2021 s-a eliminat conditia anterioara ca activitatea sa se desafasoare in regim de telemunca ”cel putin o zi pe luna”. In prezent legea nu mai precizeaza cate zile pe luna munca trebuie sa se desfasoare la distanta, ceea ce poate crea anumite dificultati practice. Esential este ca acest mod de prestare a activitatii sa nu aiba caracter accidental, intamplator, ci salariatul sa presteze in mod constant cel putin o parte din activitate de la distanta. Nu este insa impusa conditia ca intreaga activitate sa fie desfasurata in acest sistem, si nici ca majoritatea zilelor lucratoare munca sa fie prestata la distanta.
2) Prin Legea nr. 296/2020 s-a introdus posibilitatea ca angajatorul sa sustina cheltuielile cu utilitatile la locul in care telesalariatii isi desfasoara activitatea (electricitate, incalzire, apa si abonamentul de date, achizitie mobilier si echipamente de birou) in limita unui plafon lunar de 400 lei.
Aceasta suma de 400 lei nu se taxeaza cu impozit pe venit si contributii sociale, iar pentru angajator reprezinta cheltuiala deductibila daca:
a) Este acordata unui telesalariat
b) Este acordata proportional cu numarul de zile lucrate in regim de telemunca
c) Este prevazuta in regulamentul intern sau in contractul de munca
Cum trebuie redactata clauza din regulamentul intern/CIM prin care se prevede ca angajatorul va sustine aceste cheltuieli? Aflati din ghidul Telemunca sau munca si de acasa in 2021.
3) OUG nr. 192/2020 a adus modificari semnificative cu privire la telemunca in perioada crizei Covid 19. Astfel, art. 17 prevede ca, pe durata starii de alerta, angajatorii dispun munca la domiciliu sau in regim de telemunca, acolo unde specificul activitatii permite.
Din exprimarea legiuitorului se poate intelege ca angajatorul are posibilitatea acum de a dispune prin decizie unilaterala prestarea activitatii in regim de telemunca sau munca la domiciliu. Ce se intampla daca salariatul nu are posibilitatea prestarii activitatii in telemunca, din motive personale? Aflati din ghidul Telemunca sau munca si de acasa in 2021.
Da, vreau ghidul complet despre telemunca in 2021!