Se poate face o decizie interna prin care sa se modifice numarul de zile de telemunca si un tabel semnat de angajati ca dovada ca au luat la cunostinta sau trebuie acte aditionale la contractul individual de munca?
Raspunsul specialistului:
Conform art. 17 din Legea 55/2020, pe durata starii de alerta, angajatorii dispun munca la domiciliu sau in regim de telemunca, acolo unde specificul activitatii permite, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
Aceasta prevedere legala stabileste ca angajatorii dispun (......) cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
Prin urmare, Legea 55/2020 stabileste o exceptie de la regula conform careia telemunca se stabileste prin acordul partilor si incheierea unui act aditional (regula prevazuta de Legea 81/2018), iar aceasta exceptie se aplica pe durata starii de alerta in care telemunca se dispune de angajator prin decizie.
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Consilier Codul Muncii
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
In situatia expusa activitatea in regim de telemunca a fost stabilita prin act aditional la contractul individual de munca, iar prin act aditional au fost stabilite toate elementele prevazute in art. 5 alin. (2) din Legea 81/2018 inclusiv zilele in care salariatii presteaza activitate la sediul angajatorului.
In situatia in care se doreste ca in perioada starii de alerta, angajatorul sa stabileasca unilateral zilele in care salariatul presteaza activitate la sediul angajatorul apreciem ca desfasurarea activitatii in regim de telemunca trebuie sa fie reglementata prin decizie. Astfel, angajatorul va emite o decizie prin care stabileste telemunca in perioada starii de alerta intemeiata in baza art. 17 din Legea 55/2020 in care se vor mentiona toatele elementele prevazute la art. 5 alin. (2) din Legea 81/2018 inclusiv zilele in care salariatul presteaza activitate la sediul angajatorului si zilele in care activitatea este prestata in regim de telemunca.
La incetarea starii de alerta va inceta efectele deciziei si se vor aplica prevederile contractului individual de munca.
Raspuns oferit de Rodica Mantescu, Specialist in legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro