Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Gestionarea truselor de prim ajutor - PROCEDURA

12 /Iun2024
Gestionarea truselor de prim ajutor - PROCEDURA
Tags: trusa de prim ajutornorme ssm trusa de prim ajutor

"Detinem truse de prim ajutor, una la 25 de salariati. Cum procedam cand elementele (garou, etc.) expira? Achizitionam un kit nou? Daca nu este folosit nici kitul, il inlocuim cu altul, dupa expirare? Unde se recicleaza elementele unei truse de prim ajutor, pentru asigurarea trasabilitatii deseurilor. Cine are competenta, in afara de responsabilul de prim ajutor, sa foloseasca trusa de prim ajutor?"

Raspunsul specialistilor: 

Obligativitatea trusei medicale la locurile de munca este impusa prin Ordinul nr. 427/2002 pentru aprobarea componentei trusei sanitare si a baremului de materiale, ce intra in dotarea posturilor de prim ajutor fara cadre medicale.

Aflati cum sa eliminati complet riscul unui accident de munca si cum sa evitati orice problema care tine de SSM cu ajutorul Ghidului practic de sanatate si securitate in munca, detalii AICI >>>

Trusele sanitare folosite pentru acordarea primului ajutor medical din dotarea posturilor fixe de prim ajutor fara cadre medicale din intreprinderi, institutii si unitati economice, scoli, cabane turistice si altele asemenea, aflate in prezent in dotarea acestora, pot fi utilizate pana la expirarea duratei de folosinta a componentelor lor.

La expirarea sau descompletarea continutului truselor se achizitioneaza kituri noi.
Referitor la casare materialelor expirate, acestea se supun regimului deseurilor periculoase.

In acest sens, trebuie organizat un spatiu temporar de depozitare dupa care trebuie predate unor firme autorizate in vederea distrugerii.


Angajatorul este obligat sa ia masurile necesare pentru instruire si sa desemneze persoanele responsabile cu acordarea primului ajutor si alte situatii de urgenta in functie de caracteristicile fiecarei organizatii.  (art. 10, Legea nr. 319/2006 a securitatii si sanatatii in munca).

  • Acest lucru se traduce prin urmatoarele:
  • nominalizarea persoanelor responsabile cu acordarea primului ajutor,
  • instruirea acestora in baza unor cursuri organizate prin Crucea Rosie, Smurd, alte firme specializate etc.
  • punerea la dispozitie a echipamentelor necesare (trusa sanitara obligatorie, uneori un spatiu dedicat, tensiometru, defibrilator etc.)
  • Nu exista nicio interdictie ca trusa sanitara sa fie utilizata in caz de urgenta si in lipsa responsabililor desemnati si de alti salariati.
  • Rolul trusei de prim ajutor la locul de munca este acela de a salva vieti si de a reduce riscurile legate de sanatatea angajatilor.
  • Oricine la locul de munca, indiferent de pozitia sau rolul sau, ar trebui sa aiba acces la trusa de prim ajutor.

Chiar daca, in Romania, acordarea primului ajutor nu este o prioritate, este recomandabil ca orice companie cu multi angajati sa organizeze cursuri de acordare a primului ajutor pentru un numar cat mai mare de persoane care sa poate interveni eficient pana la sosirea serviciilor specializate.

Un raspuns oferit in iunie 2024, de catre expertii de la PortalSSM. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in securitate si sanatate in munca.

de Portal ResurseUmane


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Gestionarea truselor de prim ajutor - PROCEDURA":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz

Atentie la hartuirea la locul de munca!

Protejati-va impotriva amenzilor!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Noutati legislative si studii de caz".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.