Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

4 atitudini pentru o negociere favorabila

12 /Sep2016

Oferim informatii celor din jurul nostru in fiecare clipa a vietii. 7% din comunicarea noastra este verbala. Restul este non-verbala sau paraverbala.

 

Aceasta nu inseamna ca in lipsa dezvoltarii unui grad inalt al constientizarii de sine, ceea ce solicita timp, atentie si consecventa pentru dezvoltarea acestei abilitati, sau chiar in prezenta acestei abilitati noi nu trebuie sa acordam atentie felului in care comunicam ce avem de transmis celorlalti.

Transforma discursul

Asigura-te ca utilizezi sinonimele potrivite in discursul tau, astfel incat audienta sa inteleaga exact ce vrei sa inteleaga. Ofera-ti timp pentru a-ti analiza discursul inainte de a-l face public. Ofera raspunsuri prin care audienta sa te perceapa ca fiind o persoana agreabila, sustinatoare si atenta fata de cei din jurul sau. De exemplu, in loc sa spui “Am inteles”, poti raspunde “Inteleg. Ceea ce spui are sens si pentru mine.”

Elibereaza oxitocina

Oxitocina se mai numeste hormonul fericirii si al atasamentului. Ea este responsabilul principal al faptului ca simtim ca putem avea incredere sau ne este draga o persoana. Atingerea calduroasa a  bratului, o strangere de mana sigura si calduroasa, imbratisarile, atingerea intr-un mod potrivit si intr-un moment potrivit a celui cu care negociezi face ca aceasta sa aiba sanse crescute pentru a fi o negociere reusita pentru ambele parti. Totul e chimie. Cu cat mai multe atingeri, cu atat mai multe molecule de oxitocina eliberate, iar legaturile cu ceilalti se intaresc. Asa cum pentru copii functioneaza aceasta, si pentru adulti functioneaza. Si adultii au nevoie de impulsul oxitocinei.

Nu te acoperi

Cei care poarta sacouri sau jachete inchise aproape acoperind tot trunchiul par a ascunde ceva. Ai observat ca la intalnirile politice de rang inalt persoanele prezente tind sa fi renuntat la sacourile inchise in mai mult de doi nasturi sau au sacourile deschise? Aceasta deoarece doresc sa ofere sentimentul sigurantei oferite de transparenta. Iar transparenta este insinuata prin haine care nu acopera tot pieptul. Fa tot posibilul sa nu arati de parca ai ascunde ceva.

Asaza-te langa partenerul negocierii

Evita sa te asezi in opozitie fata de scaunul partenerului de discutie. Dupa cum stii, asezarea fata in fata poate da impresia ca va pregatiti de lupta sau ca trebuie sa va aparati. Astfel resursele voastre pentru negociere nu vor putea fi utilizate la cote maxime. Imagineaza-ti ca te intalnesti cu cel mai bun prieten pe strada si va revedeti dupa 3 ani. Cum te pozitionezi fata de el?

Care este pozitia corpului tau atunci? Incerci sa te pozitionezi langa el, aplecat spre el? Probabil. Asa imagineaza-ti ca esti si intr-o negociere. Cu unul dintre cei mai buni prieteni. Daca exista o masa rotunda, atunci pozitionarea se face usor necombativ.  Daca nu este o masa rotunda, incearca sa te asezi la 90° fata de el. Astfel va acordati reciproc sentimentul de caldura, deschidere si siguranta, pentru a va putea utiliza amandoi resursele si a nu da acces la limite.

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "4 atitudini pentru o negociere favorabila":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 4 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".