Potrivit cercetarii "Global Family Business Survey", citat de Agerpres, doar 63% dintre afacerile de familie in Romania au planuri pentru viitorul afacerilor, precum conventii intre actionari (39%), politici privind dividendele (39%), proceduri de urgenta si situatii neprevazute (15%) sau testament (12%). Prin comparatie, 69% dintre afacerile de familie din ECE, respectiv 81% la nivel global au astfel de aranjamente.
Ce obiective au oamenii de afaceri din Romania?
Pprotejarea afacerii ca cel mai important activ al familiei (87%) si generarea de dividende pentru membrii familiei (84%) - acestea sunt cele mai importante pentru oamenii de afaceri din Romania.
Nivelul de incredere intre membrii familiei este considerat in general ridicat, iar 74% dintre respondenti afirma ca exista o aliniere a familiei cu privire la directia companiei (fata de 59% la nivel global), conform sondajul PwC.
Totodata, majoritatea afacerilor de familie din Romania (82%) a raportat o crestere a vanzarilor, in ultimul an financiar, fata de anul 2021, cand ponderea era de 55%. Nivelul raportat pe plan local este similar cu cel inregistrat in ECE (83%) si peste procentul de 71% inregistrat la nivel global.
Obiectivele de crestere sunt ambitioase si pentru urmatorii doi ani: 27% dintre afacerile de familie din Romania se asteapta sa creasca rapid si agresiv, fata de 20% la nivel de ECE si 14% la nivel global.

KIT-ul de documente instant obligatorii in Legislatia Muncii si Salarizare

Noua lege a pensiilor Ghid practic

Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
In cadrul sondajului "Global Family Business Survey", realizat de PwC, au fost intervievate 2.043 de persoane cu afaceri de familie, din 82 de tari, printre care si Romania.