Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Delegarea atributiilor administratorului. Conditii si responsabilitati in firma

08 /Sep2021
Delegarea atributiilor administratorului. Conditii si responsabilitati in firma
Tags: delegarea atributiilor atributii administratordelegare drept semnaturadrept de semnatura administrator

In ce conditii se poate delega dreptul de semnatura de catre administratorul/directorul unei societati catre anumiti angajati si care sunt conditiile? Ce calitate trebuie sa aiba acesti angajati? Odata cu delegarea dreptului de semnatura se deleaga si responsabilitatea? De exemplu, daca i se deleaga unui angajat semnatura asupra documentelor de HR/Financiar/Marketing, persoana care va semna va raspunde asupra acestor documente/continutului acestora?

 

Raspunsul specialistului:

Problema expusa de dvs este una juridica ce isi gaseste rezolvare in legislatia societatilor si nu una de legislatia muncii.

Potrivit art. 71 alin. (1) din Legea nr. 31/1990 republicata, administratorii care au dreptul de a reprezenta societatea nu-l pot transmite decat daca aceasta facultate li s-a acordat in mod expres.

Alin. (2) prevede ca in cazul incalcarii acestor dispozitii, societatea poate pretinde de la cel substituit beneficiile rezultate din operatiuni, iar alin. (3) statueaza asupra raspunderii solidare a administratorului substituit nelegal cu cel care i-a preluat in aceasta modalitate obligatiile, pentru eventualele prejudicii produse societatii.

Astfel, administratorii isi pot delega atributiile doar daca asociatii/actionarii i-au acordat acest drept fie prin hotarare AGA, fie prin actul constitutiv.

Conform art. 829 din Codul civil:

(1) Administratorul isi poate delega partial atributiile sau poate imputernici un tert sa il reprezinte la incheierea unui act determinat.

(2) Administratorul nu poate delega unei terte persoane administrarea generala sau exercitiul unei puteri discretionare, cu exceptia cazului in care delegarea se face catre un coadministrator.

(3) Administratorul raspunde pentru faptele celui substituit in masura in care beneficiarul nu a autorizat in mod expres substituirea, iar in cazul in care autorizarea exista, raspunde numai pentru lipsa de diligenta in alegerea si indrumarea inlocuitorului.

In baza acestor prevederi legale rezulta ca administratorul isi poate delega atributiile partial cu am ar fi pentru incheierea documentelor ce tin personal cu acordul asociatilor/actionarilor.

Evident, salariatul raspunde de documentele pe care le semneaza. Totodata, administratorul raspunde fata de societate conform alin. (3) de mai sus.
 

Raspuns oferit de Rodica Mantescu, Specialist in legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro >>

 


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Delegarea atributiilor administratorului. Conditii si responsabilitati in firma":
Rating:

Nota: 4.38 din 5 din 4 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".