Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton
Liderul informatiilor specializate din Romania
portal-resurseumane.ro

Fisa de post sef agentie comerciala - MODEL

23 /Iun2025
Fisa de post sef agentie comerciala - MODEL
Tags: fisa de post sef agentie comercialafisa postului sef agentie comerciala

Incepem prin a va reaminti ca un sef agentie comerciala are rolul de a se ocupa cu planificarea si coordonarea tuturor activitatilor agentiei imobiliare in conformitate cu politicile si strategia acesteia.

Fisa postului sef agentie comerciala - MODEL
 
 
    I. Identificarea postului
 
    1. Numele si prenumele titularului: .....................
 
    2. Denumirea postului: Sef Agentie Comerciala
[Daca in organigrama dvs. denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]
 
    3. Pozitia in COR / Cod: 142010
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor. In acest  caz, codul mentionat este pentru pozitia de Sef Agentie Comerciala.]
 
    4. Departamentul / locatia: Agentie Imobiliara
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]
 
    5. Nivelul postului:
    • Conducere / coordonare: Top
    • Executie: Nu este cazul
 
    6. Relatiile: 
    a. Ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
    • se  subordoneaza: Nu este cazul 
    • are in subordine: Intreg personalul din Agentie
    b. Functionale (colaborare, pe orizontala):  Cu intreg personalul din subordine
    c. Reprezentare (colaborare, consultanta): Cu persoane fizice sau juridice din exteriorul agentiei cu care se stabilesc raporturi juridice sau alte forme de colaborare, cu clientii, cu firme de publicitate, cu mass-media. In relatiile cu autoritatile de stat si cu administratia publica locala, precum si cu furnizorii, cu managementul altor firme etc.
[Pentru punctele a, b si c se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]
 
 
 
IMPORTANT!
 
GHID 250 de modele de fise de post, EDITABILE, toate continand criterii de evaluare a performantelor va ajuta acum sa organizati, gestionati si evaluati mai usor munca angajatului dvs, comanda ACUM <<<
 
 
    II. Descrierea postului
 
    1. Scopul general al postului
Planificarea si coordonarea tuturor activitatilor agentiei imobiliare in conformitate cu politicile si strategia acesteia.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]
 
    2. Obiectivele postului 
    • Actualizarea permanenta a cunostintelor si informatiilor referitoare la piata imobiliara (monitorizarea dinamicii, structurii si nivelului valoric al pietei etc.).
    • Elaborarea politicilor generale si a strategiei agentiei imobiliare.
    • Analizarea concurentei.
    • Atragerea de noi segmente de piata si fidelizarea clientilor.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei obiectivele pot diferi.]
 
    3. Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
    • Planifica agenda de lucru a agentiei si principalele coordonate ale pietei de interes.
    • Stabileste sursele de informare (presa, site-uri, agentii de publicitate).
    • Calculeaza dinamica generala, temporala si conjuncturala a pietei prin utilizarea studiilor de piata.
    • Identifica si foloseste sursele de informatii adecvate scopului urmarit.
    • Analizeaza informatiile privitoare la concurenta.
    • Stabileste cunostintele si informatiile referitoare la cadrul juridic aferent ocupatiei, prin documentare permanenta.
    • Analizeaza ofertele primite in urma campaniilor publicitare.
    • Evalueaza potentialul clientilor, conform criteriilor agentiei si a studiilor de piata existente, precum si prin comparatii directe.
    • Analizeaza ofertele tinand cont de informatiile agentilor si de informatiile referitoare la piata imobiliara generala.
    • Analizeaza preturile practicate pe piata si stabileste propuneri fundamentate de modificare a preturilor practicate de agentie.
    • Selecteaza si structureaza informatiile primite prin utilizarea de tehnici specifice agentiei si tehnici statistice.
    • Elaboreaza planul de publicitate al agentiei, mediile de difuzare, obiectivele.
    • Identifica cele mai avantajoase forme de promovare a agentiei, atat din perspectiva impactului asupra pietei, cat si din perspectiva preturilor.
    • Analizeaza serviciile existente practicate de agentie, in vederea  cresterii calitatii acestora si pentru diversificarea lor.
    • Stabileste modul in care pot fi extinse si optimizate serviciile agentiei.
    • Sintetizeaza problemele aparute in agentie si urmareste ca acestea sa fie rezolvate in timp optim.
    • Stabileste conform structurii organizatorice si a ROF sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post.
    • Verifica pontajul lunar pentru personalul din subordine si-l transmite Departamentului Resurse Umane.
    • Organizeaza acordarea concediului de odihna si a zilelor libere pentru personalul din subordine.
    • Exercita permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale, stabilite prin actul constitutiv al societatii sau prin organul decizional statutar (AGA, CA) in sarcina reprezentantului legal. 
    • Executa orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic in realizarea strategiilor pe termen scurt ale agentiei in limitele respectarii temeiului legal.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei sarcinile / atributiile / activitatile pot diferi.]
 
    4. Descrierea responsabilitatilor postului
    a) Privind relatiile interpersonale / comunicarea
    • Asigura reprezentarea si apararea intereselor si imaginii agentiei in relatiile cu autoritatile de stat si cu administratia publica locala.
    • Asigura relatii profesionale cu toti partenerii externi (agentii de publicitate, firme de sondare de piata, mass-media etc.).
    • Raspunde de mentinerea unor bune relatii de colaborare cu clientii, cu furnizorii, cu alte agentii, cu consultantii si evaluatorii imobiliari.
    • Asigura mentinerea unor bune relatii de colaborare intre toate departamentele agentiei.
    b) Fata de echipamentul din dotare
    • Respecta procedurile interne legate de utilizarea aparaturii din dotarea agentiei.
    • Raspunde de insusirea si respectarea procedurilor interne legate de utilizarea in conditii optime a echipamentului si aparaturii din dotarea agentiei de catre intreg personalul din subordine.
    • Raspunde de informarea imediata a persoanelor responsabile privind orice defectiune in functionare a echipamentului cu care isi desfasoara activitatea.
    • Respecta procedurile interne legate de utilizarea autovehiculului pe care-l are in folosinta.
    c) In raport cu obiectivele postului
    • Raspunde de analiza informatiilor de interes privitoare la concurenta si la dinamica pietei.
    • Raspunde si asigura aplicarea prevederilor legale in domeniul imobiliar.
    • Raspunde de analiza studiilor si prognozelor aparute in domeniul imobiliar.
    • Raspunde de analizarea surselor de informatii: diverse categorii de mass-media de interes, banci de date.
    • Are responsabilitati in rezolvarea prompta a reclamatiilor venite din partea clientilor.
    • Mentine si transmite un standard de profesionalism in realizarea activitatilor agentiei.
    • Identifica nevoile de instruire ale personalului din subordine si asigura formarea continua a acestuia.
    • Raspunde de si participa direct la instruirea personalului in domeniul imobiliar.
    • Raspunde de fundamentarea masurilor de motivare si sanctionare a personalului din subordine, participand (alaturi de persoanele abilitate) la luarea acestor masuri, conform procedurilor interne si prevederilor legislative in vigoare.
    • Respecta obiectivele propuse in acord cu strategia agentiei.
    • Raspunde de confidentialitatea datelor la care are acces.
    d) Privind securitatea si sanatatea muncii
    • Respecta normele de Securitate si Sanatate a Muncii si de PSI si raspunde de insusirea si respectarea acestora de catre toti angajatii din subordine.
    • Raspunde de efectuarea instruirii la locul de munca si a celei periodice a tuturor angajatilor din subordine.
    • Consemneaza rezultatul instruirii in fisele de instruire individuala, cu indicarea materialului predat, a duratei si a datei instruirii.
    • Raspunde de pastrarea fiselor de instruire individuala ale angajatilor din subordine.
    • Raspunde de luarea la cunostinta si de aplicarea masurilor stabilite in urma evaluarii riscurilor in zonele cu risc ridicat.
    • Raspunde de luarea tuturor masurilor tehnice, organizatorice, igienico-sanitare sau de alta natura stabilite de angajator in Planul de prevenire si protectie in urma evaluarii riscurilor, pentru asigurarea securitatii si sanatatii angajatilor din subordine.
    e) Privind regulamentele / procedurile de lucru
    • Respecta valorile agentiei  si strategia de promovare a imaginii agentiei.
    • Respecta Regulamentul Intern si Regulamentul de Organizare si Functionare. 
    • Respecta toate procedurile si instructiunile de lucru in activitatea pe care o desfasoara si raspunde de respectarea acestora de catre toti angajatii din subordine.
    • Respecta si aplica actele normative in vigoare si Contractul Colectiv de Munca aplicabil.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei responsabilitatile postului pot diferi. 
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]
 
5. Conditiile postului de lucru
        a. Programul de lucru 8 ore si suplimentar cand este cazul.
Se va asigura corelarea acestor dispozitii cu acelea ale clauzei specifice din CIM, precum si cu prevederile din anexele la RI / CCM la nivel de unitate referitoare la alternanta turelor, daca este cazul, respectiv la programul de lucru inegal. 
        b. Conditiile materiale
    • ambientale Nu lucreaza in conditii ambientale deosebite.
    • deplasari Are deplasari frecvente in afara agentiei, in tara si in strainatate.
    • spatiu Are birou propriu.
    • conditii suplimentare (fac parte din categoria de beneficii) Telefon mobil, PC, masina de serviciu, alte facilitati (asigurare de viata si / sau sanatate, plata concediului de odihna petrecut impreuna cu familia etc.
        c. Conditii de formare profesionala Participa la diverse traininguri, workshopuri, seminarii, conferinte, cursuri de perfectionare in tara si in strainatate.
           d.    Buget Gestioneaza bugetul alocat agentiei.
[Conditiile de la punctele a, b, c si d se decid la nivelul fiecarei firme in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
6. Gradul de autonomie
    a) Autoritate asupra altor posturi:  .............................. 
[Se refera la alte posturi decat cele aflate in subordinea directa. Autoritatea se stabileste in fiecare firma de catre conducere, pentru fiecare post in parte - in functie de marimea, specificul si organigrama firmei.]
    b) Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
    • inlocuieste pe: Un Agent Imobiliar.
    • este inlocuit de: Un Agent Imobiliar, cu responsabilitati limitate.
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]
 
7. Indicatori de performanta
    • Cresterea numarului de clienti ca urmare a promovarii imaginii agentiei cu ...%.
    • Cresterea cifrei de afaceri cu …% intr-un an.
[In functie de specificul firmei, pot fi utilizati indicatori diferiti, cu valori diferite, in limitele responsabilitatilor si performantelor cerute de post.]
 
8. Perioada de evaluare a performantelor
Bianual
[Se stabileste in functie de sistemul de evaluare din fiecare firma.]
 
9.  Evolutii posibile
Nu este cazul.
[Se stabileste in functie de planificarea carierei din fiecare firma.]
 
 
        III. Specificatiile postului
 
    1. Nivelul de studii
Studii superioare, preferabil in domeniul economic sau juridic.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
    2. Calificarea necesara 
    • Studii de specializare in domeniul juridic, economic, comercial, social in domeniu.
    • Operare PC: Word, Excel, programe de baze de date.
    • Cunostinte limbi straine: engleza, nivel avansat.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte calificari / specializari.]
 
    3. Competentele postului (pachet de competente)
    • competente in abordarea clientilor si cunoasterea de tehnici de negociere;
    • atitudine pozitiva si abilitati de a se mobiliza, dar si de a-i mobiliza pe altii; 
    • dorinta de dezvoltare a subordonatilor si capacitate de delegare;
    • competente in luarea deciziilor si asumarea responsabilitatilor;
    • gandire si capacitate de analiza si sinteza;
    • discernamant si capacitatea de a rezolva problemele;
    • spirit de ordine si disciplina;
    • corectitudine si loialitate fata de agentie;
    • rezistenta la efort si stres;
    • preocupare permanenta pentru ridicarea nivelului profesional individual.
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]
 
    4. Experienta de lucru necesara (vechimea in specialitatea ceruta de post)
Minimum 4 ani experienta intr-o pozitie de conducere intr-o unitate similara.
[Experienta solicitata depinde de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]
 
Data, Numele si semnatura titularului postului,
 
 
Un raspuns oferit in iunie 2025, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.

de Cristina Savu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Fisa de post sef agentie comerciala - MODEL":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

NOU!
Teste de Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

Recrutati cei mai buni oameni pentru firma dvs!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor".
© copyright 2012 - 2025 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

NOU!
Teste de Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor

Recrutati cei mai buni oameni pentru firma dvs!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "TOP 9 teste HR: Angajare, Evaluare si Motivare a angajatilor".