Asadar, potrivit unui comunicat de presa Agerpres, generatia Z ar opta pentru antreprenoriat, cel putin 39% dintre respondenti doresc sa incerce sa devina proprii lor stapani, din punct de vedere financiar.
La polul opus, exista 45% dintre tinerii din generatia Z care se declara indecisi cu privire la antreprenoriat, nu intentioneaza sau nu au intentionat niciodata sa se indrepte in aceasta directie.
Studiul a mai aratat ca doar 2% dintre reprezentantii generatiei Z detin o afacere, in momentul de fata. Totusi, care ar fi domeniile de care sunt atrasi si ce ar constitui o idee buna de afaceri, in viziunea acestora?
Generatia Z doreste sa activeze in Horeca (35%), imobiliare (21%), comunicare si marketing (20%), arta si cultura (18%) si servicii (18% - contabilitate, banking, comunicatii, avocatura).
Asa ca unul dintre cele mai afectate domenii de criza cauzata de Covid-19 pare a fi cel mai dezirabil, atunci cand discutam despre deschiderea unei afaceri.
Inceperea unui business poate fi totusi o provocare, asa ca resursele financiare (74%) sunt una dintre marile probleme cu care se confrunta tinerii, atunci cand vor sa deschida un business.
Lipsa mentorilor este o alta bariera importanta (59%) pentru tineri in deschiderea unei afaceri.
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Studiul "Insights PulseZ", aflat la cea de-a doua editie, a fost realizat in luna iulie a.c., pe un esantion de 1.186 de respondenti, cu varste cuprinse intre 16-24 de ani, fiind reprezentativ la nivel national din punct de vedere al distributiei pe sexe, regiunii si mediului urban-rural, conform Agerpres.