Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Completarea Declaratiei 112 la incetarea CIM. Cum se va proceda?

13 /Mai2019
Tags: incetare cim declaratia 112completare d112 incetare cimcompletare formularul 112 incetare cimincetare cim formularul 112

Va readucem aminte ca Formularul 112 este o declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate si se depune de catre persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori, potrivit ANAF.

Vor depune declaratia 112 si "Entitatile asimilate angajatorului care au calitatea de platitori de venituri din activitati dependente, atat pe perioada in care se desfasoara activitate, cat si pe perioada in care se beneficiaza de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate".


Dar cum se va completa D112 in cazul in care o salariata in CIC doreste incetarea CIM?

"O salariata care se afla in concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani pentru perioada 11.03.2018-28.12.2019 doreste incetarea contractului individual de munca; in acest sens depune o cerere de reluare a activitatii incepand cu 2.05.2019 si o alta cerere de incetare a activitatii - cu acordul partilor cu aceeasi data, 2.05.2019. Va rog sa-mi spuneti cum se vor completa urmatoarele casete din anexa 1.2. asigurat din declaratia 112? - caseta Data intrare in categ. de asigurat; - caseta Data iesire in categ. de asigurat;"

 

Este demn de mentionat ca, potrivit instructiunilor de completare ale Declaratiei 112 aprobate prin OMFP 611/2019, in Anexa nr. 1.2 - Anexa asigurat, casetele „Data intrarii in categoria de asigurat“ si „Data iesirii din categoria de asigurat“6 se completeaza dupa cum urmeaza:

- Caseta „Data intrarii in categoria de asigurat“ - se completeaza numai pentru sistemul de asigurari sociale de sanatate - se inscriu data de la care asiguratii incep activitatea dependenta la un angajator, respectiv data de la care incepe relatia de dependenta dintre asigurat si institutia asimilata.

- Caseta „Data iesirii din categoria de asigurat“ - se completeaza numai pentru sistemul de asigurari sociale de sanatate - se inscriu data la care inceteaza activitatea asiguratului la un angajator, respectiv data la care inceteaza relatia de dependenta dintre asigurat si institutia asimilata angajatorului.

Caseta „Data intrarii in categoria de asigurat“ si caseta „Data iesirii din categoria de asigurat“, dupa caz, se completeaza de fiecare data cand se intocmeste declaratia.


IMPORTANT:

In situatia persoanelor salariate care isi intrerup activitatea pentru a intra in concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, aceste persoane nu datoreaza contributie de asigurari sociale de sanatate, in conditiile legii, fiind raportate de angajator prin declaratia D112 astfel:

– in luna de raportare in care persoanele mai sus mentionate isi intrerup activitatea pentru a intra in concediu pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani, este necesara completarea de catre angajator in caseta „data intrarii in categoria de asigurat“ a datei la care aceste persoane au inceput activitatea la acest angajator.

De asemenea, in caseta „data iesirii din categoria de asigurat“ este necesara completarea datei ultimei zile de activitate la acest angajator, inainte de intrarea asiguratei in concediu pentru crestere copil;

– la revenirea persoanelor salariate din concediul pentru crestere copil, in luna revenirii din concediu, este necesara completarea de catre angajator in caseta „data intrarii in categoria de asigurat“ a datei la care aceasta persoana si-a reluat activitatea, iar caseta „data iesirii din categoria de asigurat“ nu se va completa de catre angajator decat in luna de raportare in care salariatul isi inceteaza activitatea la angajator.


Date fiind cele mentionate mai sus, apreciem ca angajatorul va completa in caseta „data intrarii in categoria de asigurat“ data la care aceasta persoana si-a reluat activitatea, iar caseta „data iesirii din categoria de asigurat“ cu data la care isi inceteaza activitatea la angajator.


Un raspuns oferit de specialistii de la PortalCodulMuncii >>>

 

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Completarea Declaratiei 112 la incetarea CIM. Cum se va proceda?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Tendinte de recrutare si selectie in 2019 - Exemple, solutii si cazuri practice

Cum sa recrutati cei mai buni angajati in 2019?

Totul despre recrutarea si selectia personalului

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Tendinte de recrutare si selectie in 2019 - Exemple, solutii si cazuri practice".
© copyright 2012 - 2019 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Tendinte de recrutare si selectie in 2019 - Exemple, solutii si cazuri practice

Cum sa recrutati cei mai buni angajati in 2019?

Totul despre recrutarea si selectia personalului

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Tendinte de recrutare si selectie in 2019 - Exemple, solutii si cazuri practice".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici