Raspunsul specialistilor:
Primul pas in intocmirea Programului de prevenire si reducere a cantitatilor de deseuri generate, conform cerintelor OUG 92/2021, art 44, este auditul deseurilor generate, care in linii mari contine:
- identificarea si descrierea activitatilor/fluxurilor/proceselor tehnologice generatoare de deseuri
- identificarea tipurilor si a cantitatilor de deseuri generate, descrierea si clasificarea conform listei europene a deseurilor
- modalitatile actuale de gestionare a deseurilor(colectare, stocare, tratare), documente si evidente detinute, management si responsabilitati etc.

Agenda Managerului de HR 2024

Portal Codul Muncii

Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
In baza informatiilor colectate in urma auditului de deseuri se intocmeste Programul de prevenire si reducere a cantitatilor respecive de deseuri, care pune accent in special pe strategia, politicile, procedurile interne si masurile dezvoltate la nivel de companie pentru prevenire/reducere, resurse financiare si umane alocate, organizare si responsabili, target-uri pe termen scurt, mediu si lung si cum se aliniaza aceste target-uri cu politicile nationale si internationale, termene de implementare etc. O lista cu exemple de masuri de prevenire se gaseste in OUG 92/2021 Anexa 8, lista care se adapteaza specificului activitatii.
Un raspuns valabil la data de 15.05.2022, oferit de expertii de la Emediu >>>