Concret, jumatate dintre femeile care lucreaza se confrunta cu un nivel de stres mai mare decat in urma cu un an, iar o pondere similara, de 49%, in crestere fata de 2023.
De asemenea, multe sustin ca angajatorii nu le sustin in eforturile de a-si echilibra raportul dintre responsabilitatile profesionale si angajamentele din viata personala, arata studiul Deloitte Women @ Work 2024, realizat la nivel global si citat de Agerpres.
Greseala pe care o fac toti angajatorii legat de hartuirea morala! Prevederea-capcana din Legea nr. 167/2020! Amenda e sigura!
Parcurgeti fara intarziere ghidul “Hartuirea si discriminarea la locul de munca. Legislatie explicata si studii de caz”!
Va protejeaza total impotriva unor amenzi de pana la 200.000 de lei, DETALII AICI >>>
In schimb, studiul evidentiaza scaderea la un sfert a proportiei femeilor care sustin ca sunt epuizate, de la peste o treime in 2023 si de la aproape jumatate in 2022.
Dintre participantele la studiu, 16% si-au schimbat locul de munca anul trecut (mai multe decat in cei doi ani anteriori la un loc), in principal din cauza salariilor nesatisfacatoare, dar si pe fondul unui echilibru precar intre viata profesionala si cea personala si al lipsei de flexibilitate in privinta programului de lucru.
Viata profesionala versus viata personala
40 Modele de Regulament Intern
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Doar una din zece participante la studiu sustine ca poate discuta deschis cu managerul sau despre raportul dintre viata personala si activitatea profesionala si aproape toate (95%) se tem ca, daca ar solicita sau ar profita de avantajele programului flexibil de lucru, si-ar reduce sansele de promovare, iar 93% sunt convinse ca volumul de munca nu le-ar fi ajustat corespunzator intr-o astfel de eventualitate.
Legat de angajamentele din viata privata, desi majoritatea femeilor participante la studiu lucreaza cu norma intreaga (88%), lor le revine si responsabilitatea principala pentru cresterea copiilor (50%), chiar si in cazul celor care castiga mai mult decat partenerul. In acelasi timp, 37% dintre femeile care traiesc in cuplu spun ca acorda prioritate carierei partenerului fata de propria cariera, aspect valabil chiar si pentru 10% din cele care reprezinta principala sursa de venit a familiei.
Particularitatile existente in cazul femeilor, la locul de munca
"Concluziile studiului indica faptul ca angajatorii trebuie sa tina cont, in elaborarea politicilor de personal, de particularitatile existente in cazul femeilor - responsabilitatile legate de ingrijirea copiilor si/sau a altor persoane, mediul social si cultura din care provin -, astfel incat sa le sprijine sa depaseasca provocarile legate de aceste particularitati si sa le ajute sa isi valorifice potentialul profesional, oferindu-le sanse egale cu barbatii in aceasta directie. Romania este pe drumul cel bun din acest punct de vedere, avand in vedere ca inregistreaza una dintre cele mai mici diferente salariale intre femei si barbati, de 4,5%, fata de media europeana de 12,7% (potrivit datelor Eurostat pe 2022), iar proportia femeilor in functii de conducere este in jur de 50%", a declarat Alexandra Smedoiu, partener, Deloitte Romania.
Dintre participantele la studiu, doar 7% estimeaza ca vor pastra relatia cu actualul angajator mai mult de cinci ani, datorita oportunitatilor de invatare si dezvoltare, potentialului de a avansa in cariera sau echilibrului dintre viata personala si cea profesionala.
Mai mult de 40% dintre participantele la studiu spun ca angajatorul lor a implementat recent o politica de revenire la birou, completa pentru un sfert dintre acestea si partiala pentru restul. Dintre femeile care au fost nevoite sa revina permanent la birou, o cincime considera ca productivitatea lor a scazut.