Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Cum gestionati absenteismul la locul de munca din cauza COVID?

31 /Mar2021
Cum gestionati absenteismul la locul de munca din cauza COVID?
Tags: angajati covidabsenteismlocul de munca rata absenteism

In functie de ratele de infectare caracteristice zonei in care va aflati si de protocoalele in vigoare, este posibil ca multi dintre lucratorii dvs. sa lipseasca din cauza COVID-19. Daca un lucrator se afla in izolare la domiciliu ca masura de precautie, acesta fie va putea sa lucreze in continuare de la distanta (vezi mai jos), fie, daca acest lucru nu este posibil, nu va putea lucra o perioada.

Lucratorii confirmati cu COVID-19 pot fi absenti si nu vor putea lucra o perioada semnificativ mai lunga, iar in cazul celor care manifesta o forma de boala mai grava este posibil sa fie necesara o perioada mai lunga de recuperare dupa ce se vindeca de infectie. In plus, este posibil ca unii lucratori sa lipseasca din cauza ca trebuie sa ingrijeasca o ruda.



Absenta, chiar si temporara, a unui numar semnificativ de lucratori poate duce la presiuni asupra activitatilor in derulare. Desi lucratorii disponibili ar trebui sa manifeste flexibilitate, este important ca acestia sa nu fie pusi intr-o situatie care le pericliteaza sanatatea sau siguranta. Mentineti volumul de lucru suplimentar la un nivel cat mai scazut posibil si asigurati-va ca acesta nu dureaza prea mult. Superiorii ierarhici au un rol important in monitorizarea situatiei si in evitarea supraincarcarii lucratorilor individuali. Respectati regulile si acordurile privind orarul de lucru si perioadele de odihna si permiteti lucratorilor sa se deconecteze atunci cand nu sunt la munca.

Atunci cand adaptati activitatea profesionala pentru a face fata fortei de munca reduse, de exemplu prin instituirea unor noi metode si proceduri si prin schimbarea rolurilor si a responsabilitatilor, evaluati daca personalul are nevoie de instruire suplimentara si de sprijin si asigurati-va ca toti lucratorii au competentele necesare pentru a efectua sarcinile impuse.
Instruiti multilateral lucratorii, astfel incat acestia sa poata indeplini functii esentiale in cadrul mai multor posturi de lucru, iar activitatea sa poata continua chiar daca lipsesc lucratori esentiali.

Daca va bazati pe personal interimar, este important sa il informati cu privire la riscurile de la locul de munca si sa il instruiti in caz de necesitate.

Sursa: Oshwiki.eu
 

de Cristina Savu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Cum gestionati absenteismul la locul de munca din cauza COVID?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".