Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Esential pentru HR in aceasta perioada: Managementul de criza in contextul coronavirusului

16 /Mar2020
Tags: management de criza coronavirusplan criza coronavirusmanagement criza afaceri

Prof. univ.dr.Ovidiu Nicolescu, preseditele de onoare al Consililului IMM-urilor din Romania (CNIPMMR), a oferit informatii esentiale, printr-un comunicat recent, in ce priveste managementul de criza si masurile care ar trebui aplicate urgent.

Mentinerea unui numar cat mai mare de IMM-uri care sa functioneze cat mai aproape de normalitate, care sa asigure locuri de munca, produse si servicii populatiei si venituri la bugetele statului.

 
Firmele in situatia de criza profunda nationala si internationala, trebuie sa apeleze la  MANAGEMENTUL DE CRIZA pentru a preintampina si diminua efectele negative asupra afacerii.
 
I. ACTIUNI IMEDIATE
Identificarea pincipalelor AMENINTARI pentru afacere: stoparea sau reducerea cererii pentru produsele si serviciile sale; blocarea partiala sau totala a aprovizionarii cu materii prime, semifabricate, piese de schimb, produse, servicii s.a.; insuficienta personalului; cresterea costurilor (unitare si totale) ale derularii afacerii; diminuarea veniturilor si incasarilor; neplata ratelor la credite, leasing, etc.; lipsa de lichiditati pentru plata salariilor, furnizorilor etc.
 
Evaluarea duratei si marimii EFECTELOR NEGATIVE ALE FIECAREI AMENINTARI asupra afacerii.
 
Stabilirea de MASURI CONCRETE pentru eliminarea/diminuarea efectelor negative ale fiecarei amenintari.
 
Identificarea eventualelor NOI OPORTUNITATI referitoare la vanzari, aprovizionare, resurse umane, costuri, subventii, decalari de plati ale impozitelor si taxelor, ajutoare de stat, etc.
 
Evaluarea duratei si marimii EFECTELOR POZITIVE ALE FIECAREI NOI OPORTUNITATI asura afacerii.
 
Stabilirea de MASURI CONCRETE de valorificare a noilor oportunitati.
 
Centralizarea EFECTELOR NEGATIVE ale amenintarilor  care nu au fost contracarate pe domenii (costuri, preturi, cifra de afaceri, profit).
 
Centralizarea efectelor positive ale valorificarii NOILOR OPORTUNITATI pe domenii (costuri, preturi, cifra de afaceri, profit)
Determinarea  EFECTELOR NETE TOTALE (de la amenintari si oportunitati) pentru afacere.
 
Stabilirea si a altor MASURI SUPLIMENTARE pentru diminuarea efectelor negative totale la nivel de afacere.
 
Intocmirea unui PLAN SINTETIC cu toate masurile de adoptat si implementat grupate pe 3 categorii:
Masuri imediate, in urmatoarele 2 saptamani
Masuri pe termen mediu, in urmatoarele 3-12 saptamani
Masuri pe termen lung, de adoptat dupa 12 saptamani
Masura - 1
Termen - 2
Responsabil - 3
Efecte  - 4
Observatii - 5
 
   
II.  REPERE ESENTIALE
 
Abordare si comportament calm, realist si rational al intreprinzatorului / managerilor.
Mentinerea personalului cheie in intreprindere.
Constituirea de rezerve tampon de numerar, materii prime, semifabricate, produse, etc.
Diminuarea costurilor in toate zonele posibile.
Mentinerea clientilor importanti si a vanzarilor.
 
III. SCENARII POSIBILE
 
S.1. – Mentinerea afacerii ca activitati si performante la parametri normali sau foarte apropiati (cel mai putin probabil).
 
S.2.  – Diminuarea si/sau restructurarea semnificativa a afacerii, ca activitati si performante.
 
S.3. – Inchiderea temporara sau definitiva a afacerii.
 
PENTRU CEL PUTIN JUMATATE DIN IMM-URILE DIN ROMANIA VOR FI VALABILE SCENARIILE 2 SI 3

de Cristina Savu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Esential pentru HR in aceasta perioada: Managementul de criza in contextul coronavirusului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".