Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Managementul talentelor - de ce este important si cum il aplicam

16 /Mai2016
Tags: management talentetalente personalefunctii management

Un concept aparut si promovat in marile companii occidentale, managementul talentelor se refera la atragerea, integrarea si dezvoltarea celor mai buni profesionisti de pe piata muncii.

"Talentul" nu este o personalitate artistica si nu este un concept legat de industria de entertainment, ci defineste un profesionist de top, indiferent de domeniu sau specializare. "Talentul" este angajatul care va crea valoare in organizatia in care munceste si ale carui competente sunt indispensabile succesului acelei companii.

Inca din cele mai vechi timpuri, regii erau insotiti de cele mai stralucite personalitati, de la generali imbatabili pana la preoti cu puteri mistice. Puterea are nevoie de cei mai buni intr-un anumit domeniu de expertiza.

In cazul companiilor de astazi, managementul talentelor presupune coordonarea diferitelor talente, la nivel de resurse umane. Talentul unui angajat presupune mai multi factori, de la calificari si abilitati, pana potential, personalitate si motivatie.

Talentul poate insemna:
- abilitati, aptitudini, puncte forte, capacitati innascute
- abilitatea naturala, peste medie, de a face un anumit lucru mai bine decat ceilalti
- o persoana cu una sau mai multe competente exceptionale

Specialistii in Resurse Umane au responsabilitatea de a identifica si coordona talentele din cadrul companiei.

Managementul talentelor este definit de urmatoarele functii:
- analiza necesitatilor organizationale in ceea ce priveste talente
- identificarea si descoperirea talentelor potrivite
- atragerea talentelor in organizatie
- recrutarea talentelor
- identificarea pachetului salarial optim
- training-ul si dezvoltarea expertilor
- evaluarea performantei talentelor
- construirea planului de cariera
- aplicarea unei strategii de retentie

Este vorba, asadar, de un proces complex, in cadrul caruia fiecare etapa este la fel de importanta.
Succesul acestui proces este asigurat de respectarea unor principii de baza:

- angajarea oamenilor potriviti: nu doar expertul trebuie sa se plieze pe cultura companiei, ci si compania trebuie sa fie mediul ideal pentru dezvoltarea sa personala

- respectarea promisiunilor: este vitala pentru construirea unei relatii profesionale de durata
- recunoasterea meritelor: aprecierea, motivarea si recompensele la momentul potrivit, incurajeaza performanta

- un mediu de lucru pozitiv: talentele au nevoie de conditiile ideale pentru dezvoltarea maxima a potentialului

- oportunitati de crestere: intotdeauna va exista o competitie in ceea ce priveste angajatii talentati, care aleg sa ramana numai in locul in care se pot exprima si in care pot experimenta

- actvitati recreationale: mai multe responsabilitati trebuie sa fie insotite si de activitati distractive complementare (teambuilding-uri, zile libere, asigurarea unui spatiu recreational in companie)

Respectarea acestor principii contribuie la conturarea unei strategii eficiente de management al talentelor.

Ce avantaje vom obtine datorita managementului talentelor?
Eficienta organizatiei va creste in mod constant. Discrepantele intre cele mai solicitate competente si abilitatile disponibile pe piata vor fi tot mai slabe in cadrul companiei. Obiectivele de business vor fi atinse la un nivel superior. Rata demisiilor va scadea, si motivatia, in general, va creste. Satisfactia talentelor este direct proportionala cu satisfactia companiei.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Managementul talentelor - de ce este important si cum il aplicam":
Rating:

Nota: 4.42 din 5 din 6 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".