Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Performance management in perioada Covid-19

06 /Oct2021
Performance management in perioada Covid-19
Tags: hr performantsincron hrsoft hr

Pandemia Covid-19 a inceput, pentru multe dintre companii, cu un plus de prudenta. Putini stiau ce va urma, asa ca intr-o prima etapa am asistat la o limitare a beneficiilor pentru salariati si chiar inghetari de salarii si concedieri.

O modificare majora adusa de perioada de izolare si carantina a fost schimbarea modului in care lucram. Daca lucrul de la distanta era privit mai degraba ca beneficiu, astazi este norma pentru multe dintre companii.

La aproape doi ani distanta, provocarile raman. Multe dintre companii continua lucrul de la distanta. Altele aleg o varianta hibrida: angajatii vin la birou doar in anumite zile ale saptamanii sau ale lunii. Pentru multi dintre angajati, schimbarea modului in care lucreaza, incertitudinea, distantarea sociala sau restrictiile au adus un plus de stres si de anxietate.

In aceste conditii, managementul performantei a constituit o provocare pentru specialistii HR. In timp ce bazele procesului raman aceleasi, este clar ca acesta va trebui adaptat noilor conditii si schimbarilor care au avut loc in viata tuturor. Digitalizarea si automatizarea proceselor in cadrul companiilor vor juca un rol din ce in ce mai important. Un software de managementul performantei devine un instrument pretios, menit a facilita intregul proces, in noul context.

1. Stabilirea obiectivelor

Inainte de pandemia Covid-19 procesul de management al performantei era un sistem mai degraba rigid. Managerii si angajatii se intalneau la finele anului pentru a evalua gradul de indeplinire a obiectivelor din perioada anterioara si a stabili noi obiective si modul de indeplinire a acestora pentru anul urmator.

Noul context pastreaza importanta managementului prin obiective, dar accelereaza lucrurile. Prioritatile se schimba rapid, o parte dintre proiecte inceteaza, iar altele se modifica radical. O mai mare flexibilitate este esentiala din acest punct de vedere. Procesul de performance management devine o conversatie permanenta. Obiectivele vor fi analizate lunar, saptamanal sau, in mod ideal, chiar in timp real. KPI-urile anuale pot deveni trimestriale. Se impune o gestionare eficienta a echipelor si o adaptare la noul ritm, mai accelerat si cu schimbari de directie mai frecvente.


2. Dezvoltarea profesionala

Lucrul de la distanta inseamna si o mai mare independenta a angajatilor. Managerii simt lipsa vizibilitatii continue asupra acestora, in timp ce o parte dintre angajati pot deveni anxiosi si sa resimta lipsa suportului primit din partea colegilor si a managementului.

Solutia pentru adaptarea la aceasta situatie noua ar putea fi crearea de contexte in care angajatii sunt impreuna, fie si de la distanta. Check-in-urile zilnice sau sedintele saptamanale sunt parte a solutiei. Un soft de resurse umane care sa integreze, pe langa un modul de performance management, un portal al angajatilor, ar sustine intregul proces.


3. Recompensele angajatilor

Existenta unui mecanism de evaluare a performantelor angajatilor este esentiala si in aceasta perioada. Un sistem care sa se concentreze pe performantele angajatilor, pe care acestia sa le vada apreciate si recompensate corespunzator.

Sistemul de beneficii si bonusuri, corelat cu cel din industrie, contribuie in continuare decisiv la pastrarea motivatiei angajatilor. Pe langa recompensele financiare, este necesar sa evaluam si recompensele nefinanciare acordate. Acestea vor fi gandite pentru a sprijini angajatii.

4. Starea de bine a angajatilor

Intr-o lume in schimbare, caracterizata de incertitudini si anxietate, preocuparea pentru starea de bine a angajatilor este esentiala. De starea de bine a acestora va depinde si performanta lor. Din ce in ce mai multe firme ofera deja beneficii din aceasta zona. De la abonamente la sali de fitness si programe de relaxare la gasirea unor solutii de sustinere a sanatatii emotionale a angajatilor, din ce in ce mai multe companii inteleg si acorda prioritate acestor aspecte.

5. Utilizarea HR Analytics si Business Intelligence

Instrumente moderne de analiza a datelor de tipul HR Analytics sau Business Intelligence iti permit sa prelucrezi datele generate de companie pentru a obtine informatii si a identifica tendinte pentru viitor.

Vei intelege in acest mod mai bine comportamentul angajatilor, optimizand managementul performantei in cadrul organizatiei. O aplicatie de Business Intelligence te va ajuta sa interpretezi datele, obtinand insight-uri de business ce pot face diferenta in fata concurentei.

Dupa o perioada in care am stat departe unii de altii si am lucrat exclusiv de acasa, parcurgem o alta, de reasezare si regasire a reperelor, profesionale si emotionale. Managementul performantei in perioada post-Covid va fi agil, personalizat, cu accent pe gestionarea schimbarilor permanente.

Mai mult ca niciodata, echipa manageriala si departamentul de HR se vor preocupa de starea de bine si gestionarea stresului angajatilor, discutiile de feedback impunandu-se cu o frecventa mai mare.

Un software HR performant, asa cum este Sincron HR Software, ce integreaza, pe langa module ce tin de administrarea personalului si automatizarea proceselor, si aplicatii de managementul performantei sau comunicare intre angajati, dar si de Business Intelligence si HR Analytics, a fost proiectat pentru a sustine cu succes toate aceste procese.


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Performance management in perioada Covid-19":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".