Pentru 85% dintre respondentii la nivel global principalul motiv pentru adoptarea unei diete echilibrate este sanatatea, cele mai ridicate rezultate, cu o medie peste 90%, inregistrandu-se in Portugalia, Austria, Italia, Ungaria, Spania, Polonia, Chile, Columbia, Peru. Doar 17% dintre respondenti ar opta pentru o dieta sanatoasa, avand ca motivatie grija pentru animale si mediu.
De asemenea, 67% dintre respondenti la nivel global asociaza alimentele mai sanatoase cu produsele proaspete, comparativ cu 63% in 2021.
Precizam si ca 68% dintre angajatii romani se asteapta ca si restaurantele sa vina cu oferte mai sanatoase, care includ produse proaspete (78%), indicarea clara a valorilor nutritionale (28%), meniuri care contin mai multe salate (25%).
Angajatii romani - preocupati de risipa alimentara
Este demn de mentionat si ca risipa alimentara este un subiect de interes pentru tot mai multi angajati: 7 din 10 angajati declara ca sunt preocupati de risipa alimentara si de necesitatea protejarii mediului si, totodata, ca sunt interesati sa stie ce restaurante actioneaza impotriva risipei alimentare.
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Portal Codul Muncii
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
"Inflatia a avut un impact major asupra deciziei de cumparare a angajatilor din Romania si asupra calitatii alegerilor alimentare ale acestora, arata Barometru FOOD 2022. Cele mai mari cresteri de preturi au fost resimtite la alimente si la energie, pentru 86%, respectiv 84% dintre angajatii respondenti. Intrebati cum gestioneaza suma lunara acordata sub forma de tichete de masa, 81% au declarat ca folosesc toata suma inainte de finalul lunii si doar 7% spun ca suma acordata sub forma de tichete de masa le este suficienta pe intreaga perioada a unei luni", se arata in comunicatul companiei Barometru FOOD, citat de Agerpres.
9 din 10 angajati romani folosesc tichetele de masa pentru pranz, fie ca aleg sa cumpere alimente pentru a-si pregati ei masa, cumpara de la restaurant sau comanda online, valoarea actuala a tichetelor de masa fiind mai eficient utilizata in acest mod.
Angajatii romani prefera sa comande acasa sau la birou
Peste 80% dintre angajatii romani se asteapta ca restaurantele sa isi dezvolte oferta de mancare la pachet si de livrare. Acelasi procent se inregistreaza si in tari precum Spania, Turcia, Brazilia, Chile, Peru, peste media la nivel global de 70%.
Studiul arata ca 95% dintre proprietarii romani de restaurante considera ca sistemul tichetelor de masa are un impact pozitiv asupra activitatii lor pentru ca, prin acceptarea tichetelor ca modalitate de plata, atrag noi clienti (80%) si beneficiaza de promovarea afacerii (50%).
In ceea ce priveste obiceiurile alimentare, proprietarii de restaurante au sesizat o crestere de 28% pentru cererea de preparate sanatoase. La nivel global acest rezultat se ridica la 61%, cele mai ridicate rezultate fiind in Brazilia (70%) si Spania (56%).
3 din 5 operatori romani de restaurante spun ca o oferta cu preparate sanatoase/echilibrate ar fi apreciata de clienti, iar 68% considera ca aceste preparate sunt la fel de gustoase precum alte variante mai putin sanatoase. Jumatate dintre ei afirma si ca pregatirea preparatelor sanatoase este mai dificila. Ca urmare a schimbarilor observate, in ceea ce ii priveste pe clienti, 40% dintre proprietarii de restaurante si-au modificat obiceiurile si furnizorii, pentru a putea oferi produse mai sanatoase si preparate cu mai multe ingrediente de la furnizori locali. Acest rezultat se ridica la 61% la nivel global, proprietarii de restaurante din Portugalia, Slovacia si Turcia adoptand cele mai multe masuri pentru a oferi produse mai sanatoase, obtinute local.