Iata care sunt pasii unui plan de actiune pe care il puteti utiliza in firma dvs.:
- Determinati impactul obiectivelor si al planurilor organizatiei asupra nevoilor de resurse umane.
- Definiti cererea de resurse umane: numarul de angajati si abilitatile necesare atingerii obiectivelor.
- Numarul de angajati necesar pentru perioada urmatoare este determinat de volumul de vanzari estimat pentru aceasta perioada si de productivitatea muncii.
- Analizati oferta de resurse umane existenta in organizatie, precum si schimbarile ce pot interveni in cadrul acesteia.
- Echilibrati raportul intre cererea si oferta de resurse umane: intocmiti planuri de actiune pentru eliminarea surplusului sau a deficitului de personal, astfel incat obiectivele generale ale companiei si cele specifice fiecarui departament sa poata fi indeplinite cu maximum de eficacitate.
Analiza ofertei de resurse umane
Atunci cand analizati resursele umane disponibile trebuie sa raspundeti urmatoarelor intrebari:
- Cati angajati sunt in firma?
- Ce calificari si interese profesionale au acestia?
- Ce schimbari se anticipeaza in privinta lor (de exemplu, pensionari sau promovari)?
In evaluarea ofertei de personal luati in calcul atat sursa interna (angajatii firmei), cat si cea externa (la care aveti acces prin recrutare si selectie).
Anumite schimbari in gestionarea resurselor umane pot fi estimate cu usurinta (de exemplu, pensionarile), altele cu destula precizie (de exemplu, promovarile unor angajati, pe masura ce cresc performantele lor in firma).
250 Modele Fise de Post
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Desigur pot aparea si situatii – precum demisii, incapacitate de munca sau deces – care fie sunt mai dificil de prevazut, fie, pur si simplu, nu pot fi anticipate.
Estimarea ofertei de resurse umane...mai multe in lucrarea Ghidul HR-istului, detalii AICI >>>