Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Salariatul indisciplinat: ce factori trebuie luati in considerare la analiza problemei?

09 /Iun2016
Tags: disciplina salariatiangajat indisciplinatdisciplina locul de munca

Obiectivul disciplinei la locul de munca este, in realitate, unul foarte simplu: incurajarea angajatilor sa accepte standardele stabilite de performanta si sa se comporte intr-un mod decent la locul de munca.

Insa, inevitabil, apar cazuri in care unul sau mai multi salariati nu respecta aceste standarde si procedeaza in moduri care perturba activitatea organizatiei sau a celorlalti colegi.

In astfel de situatii, este esential sa cunoastem principalii factori care trebuie analizati pentru a stabili o solutie corecta si echitabila. Inainte de a lua orice tip de masura drastica (cercetarea disciplinara a salariatului), responsabilul de Resurse Umane are obligatia de a lua in considerare urmatoarele elemente:

1. Gravitatea problemei

Prima intrebare care trebuie formulata se refera la gradul de importanta. Cat de severa este problema? Nerespectarea programului de lucru va fi abordata in mod diferit fata de o actiune care a determinat pierderea unui client, spre exemplu.

2. Durata problemei

Este vorba de un eveniment izolat sau de un act de indisciplina repetitiv? Au mai existat astfel de cazuri de indisciplina in trecut? Au mai existat alte probleme legate de acelasi angajat?
O prima abatere va fi tratata diferit fata de o serie de erori care demonstreaza existenta unui tipar.

3. Frecventa problemei

Nicio actiune nu are loc intr-un vid. Contextul este, de multe ori, la fel de important ca problema insasi. Daca se observa un tipar, trebuie analizate cauzele acestui comportament. Incalcarile reptetate ale unei norme implica luarea unor masuri mai severe.

4. Circumstante atenuante

O mare parte din problemele de disciplina se datoreaza unor cauze personale. Comunicati cu angajatul, stabiliti daca a fost vorba de un context nefericit sau de o incalcare, cu buna stiinta, a regulilor interne. Nu luati decizii fara a cunoaste toate circumstantele faptei.

4. Gradul de comunicare la nivel organizational

S-au luat masurile necesare pentru ca toti angajatii sa cunoasca si sa intelegea Regulamentul intern si valorile companiei? Un nou angajat poate comite erori din nestiinta. Departamentul de Resurse Umane are obligatia de a se asigura ca toti salariatii isi cunosc obligatiile si drepturile in cadrul firmei.

5. Procedura la nivel organizational

Care sunt procedurile organizatiei in caz de indisciplina a salariatilor? Cunoasteti cazuri anterioare si modul in care au fost solutionate? Tratarea echitabila a salariatilor indisciplinati presupune si cunoasterea precedentelor.

Nu in ultimul rand, in cazul in care decideti ca aceasta problema necesita masuri legale, trebuie sa respectati procedurile legale si sa va asigurati de faptul ca puteti justifica in fata legii masurile disciplinare.

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Salariatul indisciplinat: ce factori trebuie luati in considerare la analiza problemei?":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".