"In situatia producerii unui accident de munca, ce are ca rezultat ranirea unui lucrator si, pe cale de consecinta, acordarea de asistenta medicala de specialitate acestuia, as dori sa cunosc daca unitatea medicala spitaliceasca respectiva este obligata prin lege sa puna la dispozitia angajatorului, documentele medicale ale victimei, in contextul derularii cercetarii evenimentului de catre serviciul intern de prevenire si protectie constituit la nivelul firmei angajatoare. Pornesc de la experienta proprie in care o unitate spitaliceasca a refuzat sa dea curs solicitarii noastre de a pune la dispozitie aceste documente medicale, invocand interpretari ale cadrului legal (GDPR etc.)"
Raspunsul specialistilor:
Obligatoriu, dosarul trebuie sa contina documente medicale eliberate de unitatile spitalicesti care au acordat ingrijiri medicale victimei, respectiv copiile certificatelor de concediu medical.
Aceste documente sunt utile pentru stabilirea imprejurarilor producerii evenimentului, a urmarilor suferite de persoanele accidentate si, implicit, la stabilirea caracterului accidentului.
Copiile actelor/documentelor emise/completate de unitatea spitaliceasca care a acordat asistenta medicala victimei, sunt solicitate in conformitate cu prevederilor art. 122, alin. (1), lit. p) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006 aprobate prin HG nr. 1425/2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Iata ce trebuie sa faceti atunci cand primiti un control pe linie de GDPR! Scapati de amenzi GARANTAT!
Acest ghid practic va arata pas cu pas ce aveti de facut atunci cand va treziti cu inspectorii ANSPDCP la usa firmei, vezi AICI >>>

Top 45 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic

250 Modele Fise de Post
Documentele respective pot fi solicitate si victimei sau apartinatorilor acesteia, daca sunt deja eliberate de spital.
Oricum, pentru situatia in care spitalul refuza transmiterea documentelor medicale din care sa rezulte diagnosticul, respectiv perioada de internare a victimei, prin invocarea GDPR sau a altor motive, se va solicita o prelungire a termenului de cercetare a evenimentului catre inspectoratul teritorial pe raza caruia s-a produs evenimentul.
Prin solicitarea se vor expune motivele necesitatii prelungirii termenului de cercetare la care se vor atasa adresa catre unitatea spitaliceasca, cat si raspunsul acesteia.
Au fost situatii cand, la solicitarea, ITM-ul a obtinut in calitatea de autoritate abilitata, in interesul angajatorului, documente medicale sau chiar procese verbale intocmite de serviciile politiei rutiere (cazul accidentelor de circulatie sau de traseu)
Un raspuns oferit in aprilie 2025, de catre expertii de la PortalSSM. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si sanatate si securitate in munca.