Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

ANOFM a raspuns angajatorilor: Clarificari privind acordarea banilor prin OUG 92/2020 si OUG 132/2020

600
25 /Sep2020
ANOFM a raspuns angajatorilor: Clarificari privind acordarea banilor prin OUG 92/2020 si OUG 132/2020
Tags: raspunsuri anofmclarificari oug 92/2020anofm oug 132/2020

Mai multe raspunsuri la intrebari frecvente adresate de angajatori cu privire la accesarea masurilor de sprijin prin OUG 92/2020 si OUG 132/2020 se regasesc intr-o informare publicata de ANOFM.

OUG nr. 92/2020: Depasirea termenelor prevazute de art.II alin.(2) si respectiv alin.(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 atrage decaderea angajatorilor din dreptul de a beneficia de prevederile art.I alin.(1) din aceasta ordonanta de urgenta?


 
Raspuns ANOFM:  Termenul prevazut la art.II alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020, este termen de decadere, cu atat mai mult cu cat data de 25 ale lunii se refera la luna ulterioara perioadei de raportare careia ii sunt aferente veniturile. In privinta termenului prevazut la art.II alin.(4) din acelasi act normativ, acesta este termenul de decontare din bugetul asigurarilor pentru somaj, deci in obligatia institutiei statului, respectiv a Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.


OUG nr. 92/2020: Obligatiile declarative si de plata prevazute la art.II alin.(4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 sunt aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor realizate in perioada de raportare pentru care se face solicitarea de toti angajatii sau numai de catre angajatii pentru care se solicita decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumelor prevazute la art.I alin.(1) din ordonanta de urgenta?
 
Raspuns ANOFM: Obligatiile declarative si de plata prevazute de art.II alin.(4) din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr.92/2020, se refera la toti angajatii avand in vedere ca actul normativ nu distinge intre categorii de salariati si reglementeazã “obligatiile... aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada de raportare pentru care se face solicitarea” si nu “veniturile din salarii asimilate salariilor corespunzatoare angajatilor pentru care se solicita aplicarea masurii”.

 
 
OUG nr. 92/2020: Perioada de 3 luni prevazuta art.I alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 este alcatuita din luni consecutive sau pot fi si luni neconsecutive?
 
Raspuns ANOFM: Tinand cont de dispozitiile art.I alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020, corroborate cu dispozitiile art. 2552 din Legea nr.287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile si competarile ulterioare, cele trei luni sunt consecutive.

 
 
OUG nr. 92/2020: Care este data de la care se acorda masura prevazuta la art.I alin.(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020: data reluarii activitatii si incetarii, pe cale de consecinta, a suspendarii contractelor individuale de munca ale angajatilor sau data depunerii cererii si celorlalte documente prevazute de art.II alin.(2) din ordonanta de urgenta?
 
Raspuns ANOFM: Tinand cont de cele mentionate la punctul 3, termenul de aplicare a prevederilor art.I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020 este data de 1 iunie 2020, cele 3 luni consecutive fiind aplicate de la aceasta data. 

 
 
OUG nr. 30/2020, OUG nr.32/2020, OUG nr. 92/2020: Care sunt domeniile/codurile CAEN pentru care se acorda indemnizatia de somaj tehnic prevazuta de art.XI din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, prelungita potrivit art.X din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.92/2020, dupa ridicarea restrictiilor?
 
Raspuns ANOFM: Actele normative respective nu reglementeaza acordarea indemnizatiei pe baza de coduri CAEN ci doar se raporteaza la domenii in care se mentin restrictii de activitate potrivit deciziilor autoritatiilor competente. In acest sens, pentru perioada starii de alerta s-au aplicat Hotararea Guvernului nr.394/2020, Hotararea Guvernului nr.434/2020, Hotararea Guvernului nr.443/2020, Hotararea Guvernului nr.465/2020, Hotararea Guvernului nr.476/2020, Hotararea Guvernului nr.553/2020, Hotararea Guvernului nr.668/2020, Hotararea Guvernului nr.713/2020 si Hotararea Guvernului nr.729/2020. 
 
Aceasta din urma hotarare se aplica din 1 septembrie 2020, solicitarea de drepturi pentru domeniile restrictionate reglementate de aceasta urmand sa se realizeze din luna octombrie 2020. Pentru aceasta noua hotarare, in aplicarea prevederilor OUG nr.30/2020 si ale OUG nr.32/2020, in perioada urmatoare se vor elabora ordine pentru modificarea si/sau completarea ordinelor anterioare care privesc formularele de cerere si declaratie pe propria raspundere pentru  solicitarea indemnizatiilor prevazute de OUG nr.30/2020 in noile conditii prevazute de Hotararea Guvernului nr.729/2020.

 

Cititi continuarea aici!


 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ANOFM a raspuns angajatorilor: Clarificari privind acordarea banilor prin OUG 92/2020 si OUG 132/2020":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?

Atentie la Regulamentul Intern in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?".
© copyright 2012 - 2020 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?

Atentie la Regulamentul Intern in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici