Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Utilizare bunuri si spatiu de catre salariatii transferati la alta societate. Ce documente sunt obligatorii?

05 /Mar2021
Utilizare bunuri si spatiu de catre salariatii transferati la alta societate. Ce documente sunt obligatorii?
Tags: contract de subinchiriereservicii dezvoltarebunuri gratuitefostii salariati

“O societate care presteaza servicii de dezvoltare de soft a transferat angajatii catre o alta entitate din acelasi grup, urmand ca toate costurile cu acestia sa fie suportate in continuare de prima societate prin contracte de prestari servicii. Entitatea care a facut transferul are in contabilitate mai multe bunuri care erau folosite de fostii angajati.

Pot fi aceste bunuri folosite in continuare de acestia chiar daca nu mai sunt salariati? Care sunt implicatiile fiscale si documentele de pregatit pentru a justifica folosirea bunurilor de catre alta entitate? De asemenea, daca spatiul de birouri va fi folosit in continuare de angajatii celeilalte societati, ar trebui sa existe un contract de subinchiriere?”

Raspunsul specialistului:

Potrivit prevederilor  art. 270 alin. (4) lit. a) si b) din Codul fiscal,  sunt asimilate livrarilor de bunuri efectuate cu plata urmatoarele operatiuni:

a) preluarea de catre o persoana impozabila a bunurilor mobile achizitionate sau produse de catre aceasta pentru a fi utilizate in scopuri care nu au legatura cu activitatea economica desfasurata, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fost dedusa total sau partial;

b) preluarea de catre o persoana impozabila a bunurilor mobile achizitionate sau produse de catre aceasta pentru a fi puse la dispozitia altor persoane in mod gratuit, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fost dedusa total sau partial;



Potrivit prevederilor art. 286 alin.(1) lit. c) , baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata este constituita din: pentru operatiunile prevazute la art. 270 alin. (4) si (5), pretul de cumparare al bunurilor respective sau al unor bunuri similare ori, in absenta unor astfel de preturi de cumparare, pretul de cost, stabilit la data livrarii. In cazul in care bunurile reprezinta active corporale fixe sau bunuri de natura alimentara, baza de impozitare se stabileste conform procedurii stabilite prin normele metodologice;

Potrivit prevederilor pct. 30 alin. (3) din NM ,in sensul art. 286 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, baza de impozitare pentru active corporale fixe care constituie livrare de bunuri conform art. 270 alin. (4) si (5) din Codul fiscal este constituita din valoarea de inregistrare in contabilitate diminuata cu amortizarea contabila. Daca activele corporale fixe sunt complet amortizate, baza de impozitare este zero.

Prin urmare , in cazul bunurilor puse la dispozitie in mod gratuit altor persoane, operatiunea este asimilata ca o livrare de bunuri efectuata cu plata si se colecteaza TVA , asa dupa cum se mentioneaza mai sus.

Si in cazul spatiului pus la dispozitie in mod gratuit, asa dupa cum ati mentionat trebuie sa existe un contract de subinchiriere.
Si in primul caz se pot inchiria bunurile folosite , in baza unui contract de inchiriere incheiat cu societatea respectiva.
 

Raspuns oferit de Elena Garofil, Consultant fiscal, pentru PortalContabilitate.ro 

 


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Utilizare bunuri si spatiu de catre salariatii transferati la alta societate. Ce documente sunt obligatorii?":
Rating:

Nota: 3.67 din 5 din 3 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".