Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Brandul de angajator in 2019. De ce este un avantaj competitiv

12 /Mar2019
Tags: brandul de angajatorbrand angajator 2019importanta brand angajatordurata medie jobstrategie brand angajator

Promovarea companiei ca sa atraga noi angajati este foarte importanta. Deoarece criza de personal este tot mai acuta in Romania, comunicarea valorilor unei companii ajuta la consolidarea atractivitatii, retentiei, productivitatii si satisfactiei angajatilor.

Abordarea ce isi propune aceste obiective si le realizeaza prin storytelling, elemente vizuale, beneficii pentru angajati, cultura organizationala sanatoasa si multe altele, se numeste brand de angajator.

Brandul de angajator nu este o tinta usor de atins. Necesita bani, timp si o abordare strategica. Chiar nu are rost ca o companie sa investeasca in brandul de angajator daca aloca doar bani si vrea rezultate imediate. De aceea o abordare strategica a brandului de angajator este foarte importanta. Facuta strict operational, construirea brandului de angajator poate descuraja potentialii angajati sa aplice pentru pozitiile disponibile in companie.

Dar pentru a avea o abordare strategica a constructiei brandului de angajator, o companie este bine sa actioneze pe urmatoarele paliere:

Ascultarea angajatilor – Prin interactiuni in focus grupuri, prin masurarea implicarii angajatilor, programe de advocacy, interviuri de iesire, companiile pot colecta informatii despre experienta angajatilor. Aceste date permit apoi promovarea eficienta a organizatiei pentru atragerea noilor talente in arii de expertiza in care organizatia este perceputa pozitiv de catre angajati. Feedback-ul negativ da ocazia companiilor de a se schimba, iar sugestiile constructive cu privire la posibilitatile de imbunatatire trebuie sa fie incurajate.      

Prezentarea brandului – Organizatiile de succes demonstreaza valori puternice si strategii robuste de resurse umane pe baza carora isi construiesc strategic brandul de angajator. Aceste strategii au la baza segmentarea si definirea publicului tinta, profilarea parametrilor de angajare in jurul valorilor de atractie, retentie si implicare ale companiei, urmate de diagnoza modului in care brandul reprezinta organizatia catre partile interesate.

Distribuirea mesajului – Mesajele legate de brandul de angajator sunt distribuite prin utilizarea intranetului, platformelor de social media, anunturilor de posturi vacante, dar si prin sustinerea angajatilor pentru a comunica cu partile interesate. Implicarea tuturor angajatilor prin impartasirea povestilor de succes si testimonialelor, precum si capacitarea lor de a deveni ambasadori ai companiei are o contributie foarte importanta la consolidarea brandului de angajator. La fel de importanta este si alinierea coerenta a brandului de angajator la brandul corporativ al intregii companii.

Masurarea progresului – Conceperea indicatorilor relevanti pentru a evalua si urmari succesul construirii brandului de angajator, de la calitatea procesului de angajare, (re)cunoasterea brandului, satisfactia angajatilor, recomandarile angajatilor la costul de angajare, timpul necesar pentru o angajare, costul neocuparii pozitiei, numarul candidatilor, numarul candidatilor de calitate, satisfactia managerilor de rezultatele noilor colegi.

Pe masura ce mediul economic se schimba, prioritatile angajatorilor se ajusteaza. Parintii nostri isi petreceau toata viata profesionala la un singur angajator. Astazi durata medie petrecuta de un angajat intr-o companie este de 3-4 ani si scade tot mai mult.

Dinamica mediului de afaceri si provocarile demografice fac din construirea brandului de angajator o necesitate pentru gasirea de angajati cu competente din ce in ce mai specializate si retentia lor. Construirea brandului de angajator nu este o alegere, este un avantaj competitiv pe care il pierzi sau il castigi, ca organizatie, in functie de modul in care iti stabilesti obiectivele.


Sursa: pkffinconta.ro

 

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Brandul de angajator in 2019. De ce este un avantaj competitiv":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".