Iar asta nu este tot, peste 60% dintre firmele IT au avut o cifra de afaceri mai mare in 2020 fata de anul anterior, conform unui studiu realizat in ultima parte a lui 2021.
Concret, cercetarea companiei de marketing Focal Hive, intitulata "Romanian Software Industry Survey 2021" a mai scos la iveala cateva concluzii interesante.
De exemplu, tehnologiile cu cel mai mare grad de adoptie in urmatorii doi ani, in Romania, sunt Inteligenta Artificiala si Machine Learning (74%). De asemenea, cloud computing continua sa fie in topul preferintelor in ceea ce priveste mediile de stocare si dezvoltare a solutiilor noi (79%).
Specializari IT - cele mai cautate de catre companiile romanesti
Vorbim despre cele care implica dezvoltarea generala de software (22%), urmate de Business Intelligence & Analytics (13%), UX Development (12%) si Cybersecurity (11%).
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
40 Modele de Regulament Intern
Totusi, in plina criza Covid-19, companiile IT din Romania au cunoscut cresteri ale profitului (25%), in timp ce restul declara ca s-au mentinut la acelasi nivel sau chiar au avut pierderi.
Care au fost cele mai mari provocari in domeniul IT, in perioada 2020-2021?
Vorbim despre munca in echipa, relatia cu clientii, provocarile financiare si nesiguranta proiectelor, conform cercetarii mentionate. In acest context, 36% dintre companiile din IT si-au continuat planurile de recrutare de dinainte de inceperea pandemiei, iar 28% au pus stop recrutarilor, avand in vedere situatia economica.
De asemenea, doua treimi dintre managerii din industria de software (64%) au confirmat ca, pentru perioada 2022 - 2023, inovatia va reprezenta un factor decisiv pentru succes. La polul opus, studiul evidentiaza o preocupare foarte mica pentru cresterea diversitatii si diminuarea inegalitatilor sociale din companii, informeaza Agerpres.
In ceea ce priveste educatia si formarea tinerilor, 43% dintre liderii intervievati au in plan crearea de programe adresate studentilor, webcast-uri si podcast-uri educationale, 11% fiind deja implicati in activitati de mentorat.