Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Cand aveti nevoie de serviciu intern de prevenire si protectie si cum poate fi el organizat?

02 /Nov2020
Cand aveti nevoie de serviciu intern de prevenire si protectie si cum poate fi el organizat?
Tags: serviciu intern de prevenire si protectieghid practic securitate si sanatate in munca

Serviciul intern de prevenire si protectie se organizeaza in subordinea directa a angajatorului ca o structura distincta, obligatoriu, in cazul intreprinderilor si/sau unitatilor care au peste 250 de lucratori.

Cine poate conduce un serviciu intern de prevenire si protectie?



Conducatorul serviciului intern de prevenire si protectie trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior.

Ce alte obligatii mai aveti legat de activitatea unui serviciu intern de prevenire si protectie?

- Sa va asigurati ca lucratorii din cadrul serviciului intern de prevenire si protectie vor desfasura numai activitati de prevenire si protectie si cel mult activitati complementare, cum ar fi: prevenirea si stingerea incendiilor (PSI) si protectia mediului.

- Sa consemnati in Regulamentul Intern sau in Regulamentul de Organizare si Functionare activitatile de prevenire si protectie pentru efectuarea carora serviciul intern de prevenire si protectie are capacitate si mijloace adecvate.

- Sa puneti la dispozitia serviciului intern de prevenire si protective resursele materiale si umane necesare pentru indeplinirea activitatilor de prevenire si protectie desfasurate in intreprindere.

Cand activitatea se desfasoara in mai multe puncte de lucru, serviciul de prevenire si protectie trebuie sa fie organizat astfel incat sa se asigure in mod corespunzator desfasurarea activitatilor specifice.

Serviciul intern de prevenire si protectie poate sa asigure si supravegherea sanatatii lucratorilor, daca dispune de personal cu capacitate profesionala si de mijloace materiale adecvate


DA, doresc sa primesc in cel mai scurt timp Ghid practic de securitatea si sanatatea in munca!
 

Cand trebuie sa apelati la un serviciu extern de prevenire si protectie? 

Serviciul extern de prevenire si protectie poate asigura, in baza unui contract, organizarea activitatilor din domeniul securitatii si sanatatii in munca. Pentru a reusi acest lucru, serviciul extern cu care colaborati trebuie sa aiba acces la toate informatiile necesare desfasurarii activitatii de prevenire si protectie.

Cand puteti si cand trebuie sa apelati la un serviciu extern de prevenire si protectie?

1) Atunci cand nu sunt indeplinite conditiile prevazute de lege pentru a putea realiza chiar dvs., in calitate de angajator, activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie sa desemnati unul sau mai multi lucratori sau sa organizati serviciul intern de prevenire si protectie si/sau sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.

2) Atunci cand, desi sunt indeplinite conditiile prevazute de lege, nici dvs., in calitate de angajator, nici lucratorii desemnati sau serviciul intern nu realizeaza in totalitate activitatile de prevenire si protectie, trebuie sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.

3) Atunci cand lucratorii desemnati si/sau serviciul intern de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor din domeniul securitatii si sanatatii in munca, trebuie sa apelati la servicii externe de prevenire si protectie.


Atentie!

In calitate de angajator, trebuie sa va consultati in prealabil si in timp util cu lucratorii si/sau reprezentantii lor cu privire la recurgerea, atunci cand este cazul, la un serviciu extern de prevenire si protectie.

Ce nu trebuie sa lipseasca dintr-un contract incheiat cu un serviciu extern de prevenire si protectie?

- Activitatile de prevenire si protectie care vor fi desfasurate de catre serviciul extern de prevenire si protectie.
- Modul de colaborare cu lucratorii desemnati/serviciile interne si/sau cu alte servicii externe de prevenire si protectie.
- Clauze privind solutionarea litigiilor aparute intre parti.

Care sunt cerintele minime pe care trebuie sa le indeplineasca un serviciu extern de prevenire si protectie pentru a putea functiona?

1) Sa dispuna de personal cu capacitate profesionala adecvata si de mijloacele materiale necesare pentru a-si desfasura activitatea.

2) Sa fie format din:

- lucratori desemnati care indeplinesc cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului mediu si, dupa caz, alti lucratori.

3) Conducatorul serviciului extern de prevenire si protectie trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior.

4) In cazul in care serviciul extern de prevenire si protectie este format dintr-o singura persoana, aceasta trebuie sa indeplineasca cerintele minime de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca corespunzatoare nivelului superior.

5) Sa fie abilitat de catre Comisia de abilitare a serviciilor externe de prevenire si protectie si de avizare a documentatiilor cu caracter tehnic de informare si instruire in domeniul securitatii si sanatatii in munca. Aceasta comisie se constituie in cadrul fiecarui inspectorat teritorial de munca, respectiv al municipiului Bucuresti


Aflati mai multe in lucrarea Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca >>

 

de Ionut Petre


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Cand aveti nevoie de serviciu intern de prevenire si protectie si cum poate fi el organizat?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 5 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".