Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Reguli pentru vizitatori. Ce documente SSM sunt necesare, in contextul Covid-19?

14 /Ian2022
Reguli pentru vizitatori. Ce documente SSM sunt necesare, in contextul Covid-19?
Tags: reguli vizitatori ssmvizitatori companie covid-19scanare certificat covid 19

Printre alte responsabilitati, angajatorii trebuie sa evalueze riscurile pentru securitatea si sanatatea lucratorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de munca, a substantelor sau preparatelor chimice utilizate si la amenajarea locurilor de munca. Ulterior evaluarii, trebuie sa implementeze masurile de prevenire, precum si metodele de lucru si de productie care sa asigure imbunatatirea nivelului securitatii si al protectiei sanatatii. In acest sens, va elabora un plan de prevenire si protectie care sa cuprinda masuri tehnice, organizatorice si sanitare.

Deci, evaluarea de risc si planul de prevenire si protectie se elaboreza pentru protectia lucratorilor.

Lucratorii sunt definiti ca persoane angajate de catre un angajator, potrivit legii, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum si ucenicii si alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice.

Alti participanti la procesul de munca sunt reprezentanti de persoane aflate in intreprindere si/sau unitate, cu permisiunea angajatorului, in perioada de verificare prealabila a aptitudinilor profesionale in vederea angajarii, persoane care presteaza activitati in folosul comunitatii sau activitati in regim de voluntariat, precum si someri pe durata participarii la o forma de pregatire profesionala si persoane care nu au contract individual de munca incheiat in forma scrisa si pentru care se poate face dovada prevederilor contractuale si a prestatiilor efectuate prin orice alt mijloc de proba.

Din coroborarea aspectelor prezentate rezulta ca intocmirea sau revizuirea evaluarii de riscuri profesionale nu se adreseaza vizitatorilor locurilor de munca ale unui agent economic sau institutie publica.

Referitor la vizitatori, angajatorii trebuie sa intreprinda urmatoarele demersuri:

  • efectueaza instruirea colectiva a acestora prezentandu-le activitatile specifice intreprinderii si/sau unitatii respective, riscurile pentru securitatea si sanatatea lor, precum si masurile si activitatile de prevenire si protectie la nivelul intreprinderii si/sau unitatii, in general. Instuirea este efectuata de lucratorul desemnat, un reprezentant al serviciu intern de prevenire si protectie, respective de un reprezentant al serviciului extern;
  • stabileste persoane care sa-i insoteasca pe toata perioada in care acestia se afla pe teritoriul angajatorului;
  • comunica inspectoratului teritorial de munca de pe raza caruia se afla locatiile de lucru vizitate, orice eveniment soldat cu vatamarea corporala a vizitatorilor.

Suplimentar, pe durata starii de alerta, angajatorii trebuie sa efectueze si triajul epidemiologic al vizitatorilor.

In incintele institutiilor publice centrale si locale, regiilor autonome si operatoriilor economici cu capital public nu va fi permis decat pentru vizitatorii care fac dovada vaccinarii impotriva virusului SARS-CoV-2 si pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, care prezinta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infectia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, respectiv care se afla in perioada cuprinsa intre a 15-a zi si a 180-a zi ulterioara confirmarii infectarii cu virusul SARS-CoV-2.

Astfel, aceasta categorie de angajatori are obligatia de a scana codul QR de pe certificatul digital al Uniunii Europene privind COVID-19 al vizitatorului respectiv.

Un raspuns valabil la data de 10 ianuarie 2022, oferit de expertii de la PortalSSM >>> 

 

de Cristina Savu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Reguli pentru vizitatori. Ce documente SSM sunt necesare, in contextul Covid-19?":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".