Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca. Ce OBLIGATII are angajatorul?

17 /Mar2022
Cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca. Ce OBLIGATII are angajatorul?
Tags: cheltuieli utilitati telemuncatelemunca cheltuieli salariatobligatii angajator telemunca

Asa cum este prevazut in art. 5 alin. (2) lit. j) din Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca angajatorul are obligatia de a suporta cheltuielile aferente activitatii de telemunca.


"In cazul in care se intocmeste act aditional pentru trecerea la telemunca si in care anagajatorul nu este dispus sa acorde cei 400 lei pentru cheltuielile cu utilitatile va rog sa-mi spuneti daca: - este obligatorie acordarea acestei sume -daca se poate mentiona in actul aditional ca angajatorul nu acorda aceasta suma si va rog si cum poate fi formulat acest lucru in actul aditional pentru a fi in limite legale."

Raspunsul specialistilor: 

In cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Codul muncii - Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca.

Rezulta ca angajatorul trebuie sa suporte pentru toti salariatii care desfasoara activitatea in regim de telemunca cheltuielile aferente activitatii astfel desfasurate.

Aceste cheltuieli se suporta in fiecare luna in care salariatul presteaza activitate in regim de telemunca proportional cu timpul lucrat in regim de telemunca.

Codul fiscal stabileste o facilitate pentru salariatii care presteaza activitate in regim de telemunca stabilind ca suma de 400 lei proportional cu timpul lucrat in regim de telemunca nu este impozabila si taxabila cu contributii sociale in conditiile prevazute in contractul de munca sau in regulamentul intern.



Suma de 400 lei acordata cu respectarea dispozitiilor Codului fiscal (art. 76 alin. (4) lit. w) si art. 142 lit.w)) nu se inregistreaza in statul de salarii si prin urmare „nu se trece prin salarizare”.

Un raspuns valabil la 16 martie 2022, oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>

 

 

de Ionut Petre


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca. Ce OBLIGATII are angajatorul?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".