Iata un studiu relevant prezentat de pe PortalCodulMuncii, pentru a intelege mai bine dreptul de acces si delegarea in REGES ONLINE:
"Pentru prima autentificare in Reges Online cu semnatura digitala pentru angajatorii inregistrati la ONRC: prima autentificare se face de catre reprezentantul legal (=CEO) - a doua autentificare se face de catre utilizatorul efectiv, lucratorul de la RU. Ce se bifeaza in acest sens in cererea de acces registru salariati? Reprezentantul legal bifeaza ca declara pe propria raspundere ca detine calitatea mentionata dar lucratorul RU ce bifeaza? Si ce document ataseaza, e suficienta imputernicirea semnata de CEO? E nevoie sa mearga cu acte la ITM?"
Raspunsul specialistului:
Astfel, fiecare dintre aceste persoane se poate autentifica:

Portal Codul Muncii - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Orele suplimentare si munca in zi de repaus

Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
prin utilizarea identitatii digitale acordate de Autoritatea Pentru Digitalizarea Romaniei, prin aplicatia RoeID;
prin utilizarea unui certificat digital calificat, in conditiile Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnaturii electronice, a marcii temporale si prestarea serviciilor de incredere bazate pe acestea;
prin obtinerea aprobarii de la inspectoratul teritorial de munca caruia i se adreseaza la ghiseu, a unei solicitari de activare a contului, in vederea identificarii vizuale si verificarii cartii de identitate a solicitantului.
Noua Platforma REGES: Tot ce trebuie sa stiti pentru a evita amenzile de pana la 20.000 Lei!
Incepeti acum tranzitia catre REGES-ONLINE cu ajutorul Ghidului practic de operare in ReviSal (Reges), detalii AICI <<<
Primul pas consta in formularea de catre reprezentantul legal sau imputerncitlul acestuia a cererii de acces la registru.
Aceasta se realizeaza prin accesarea sectiunii Registre - Cerere acces
Daca reprezentantul legal este inregistrat la ONRC si nu formuleaza cererea de acces prin imputerncit ci in nume personal, nu se incarca documente in portal. Dupa obtinerea accesului, reprezentantul legal inregistreaza unul sau mai multi salariati activi din rubrica delegare:
Delegarea se inregistreaza in baza deciziei de delegare pentru completare si transmiterea datelor care se intocmeste anterior. Aceasta decizie nu se incarca in sistemul REGES, nu se merge la ITM.
Salariat inregistrat ca delegat se autentifica in sistem printr-una dintre cele 3 modalitati de mai sus.
Un raspuns oferit in mai 2025, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.