Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

COVID-19. Reguli si obligatii noi la locul de munca, in contextul valului 5

10 /Ian2022
COVID-19. Reguli si obligatii noi la locul de munca, in contextul valului 5
Tags: ordinul nr. 30/1/2022varianta omicronreguli la locul de munca covid-19

Avand in vedere cresterea cazurilor de Covid-19 pe teritoriul Romaniei, in contextul valului 5 al pandemiei, varianta Omicron, autoritatile au decis emiterea unor noi reguli in acest sens.

Este vorba despre intrarea in vigoare a Ordinului nr. 30/1/2022, care prevede noutati legate de masca de protectie, tipul acesteia, dar si noi obligatii la intrarea intr-o institutie, la locul de munca, etc.


 

Mai jos redam continutul ordinului precizat:

Ordinul nr. 30/1/2022 al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne privind instituirea obligativitatii purtarii mastii de protectie, a triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor pentru prevenirea contaminarii cu virusul SARS-CoV-2 pe durata starii de alerta a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 25 din 07.01.2022.

Art. 1. — (1) Incepand cu data de 8.01.2022 se instituie obligativitatea purtarii mastii de protectie doar de tip medical cu 3 pliuri sau FFP2 (N95), astfel incat sa acopere gura si nasul, in toate spatiile publice inchise si deschise. 

(2) In intelesul prezentului ordin sunt considerate neconforme mastile care sunt confectionate din material textil si/sau plastic. 

Art. 2. — (1) Se excepteaza de la masura prevazuta la art. 1 urmatoarele categorii de persoane: 

a) copiii cu varsta mai mica de 5 ani; 
b) persoanele care sunt singure in birou; 
c) prezentatorii TV si invitatii acestora, cu conditia respectarii distantei de 3 metri intre persoane; 
d) reprezentantii cultelor religioase, in timpul slujbelor, cu conditia respectarii distantei de 3 metri intre persoane; 
e) vorbitorii aflati in spatii inchise sau deschise cu conditia respectarii distantei de minimum 3 metri intre acestia si oricare din celelalte persoane din public; 
f) persoanele care desfasoara activitati fizice intense si/sau in conditii de munca solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescuta etc.) sau activitati sportive; 
g) persoanele cu dizabilitati cognitive.
(2) Persoanele care sufera de boli care afecteaza capacitatea de oxigenare, dupa evaluarea riscului efectuata de medicul de medicina muncii al unitatii, pot fi exceptate de la masura prevazuta la art. 1 la locul de munca. 

Art. 3. — Pe durata starii de alerta se instituie obligativitatea institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor de a organiza activitatea astfel incat sa se asigure, la intrarea in sediu, efectuarea triajului epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, in conditiile si cu respectarea Instructiunilor generale privind masurile de igiena, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

ANEXA —INSTRUCTIUNI GENERALE privind masurile de igiena 

I. Portul mastii 

1. Obligatii la nivelul angajatorului/conducatorului institutiei: 

a) angajatorul va lua masuri pentru elaborarea propriilor proceduri pe baza evaluarii de risc pentru fiecare angajat, in functie de programul de lucru, specificul activitatii desfasurate, structura organizatorica, structura incintei; 
b) medicii de medicina muncii vor efectua evaluarea de risc si vor stabili conditiile purtarii mastii pentru angajatii care sufera de boli care afecteaza capacitatea de oxigenare, in vederea exceptarii acestora de la masura purtarii mastii de protectie de tip medical sau FFP2 la locul de munca;
c) responsabilul cu securitatea si sanatatea in munca va face instruirea angajatilor in ceea ce priveste securitatea si sanatatea in munca (SSM). 
 

2. Utilizarea corecta a mastilor: 
 

a) mastile sunt eficiente daca sunt folosite in combinatie cu curatarea frecventa a mainilor cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun; 
b) inainte de a pune masca, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun). Masca trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul; 
c) masca de tip medical trebuie schimbata o data la 4 ore si ori de cate ori aceasta s-a umezit ori s-a deteriorat; 
d) masca nu se atinge in timpul purtarii; in cazul atingerii mastii, mainile trebuie igienizate (cu solutie pe baza de alcool sau cu apa si sapun); 
e) dupa folosire, masca se arunca imediat, intr-un cos de gunoi, preferabil cu capac, urmata de igienizarea mainilor; 
f) nu se recomanda reutilizarea mastilor medicale; 
g) in cazul aparitiei febrei, tusei si stranutului, purtarea mastii este recomandata in orice circumstanta (de exemplu, in spatiile deschise, la domiciliu). 

II. Triajul la intrarea intr-o incinta a institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor 

 

A. Pentru personalul angajat 

1. La intrarea intr-un sediu sunt obligatorii triajul epidemiologic si dezinfectarea mainilor. 
 

2. Triajul epidemiologic nu implica inregistrarea datelor cu caracter personal si consta in: 

a) masurarea temperaturii prin termometru noncontact (temperatura inregistrata nu trebuie sa depaseasca 37,3°C), la care se poate adauga marja de eroare prevazuta in prospectul dispozitivului; 
b) observarea semnelor si simptomelor respiratorii (de tipul: tuse frecventa, stranut frecvent, stare generala modificata); 
c) in cazul in care temperatura inregistrata depaseste 37,3°C, se recomanda repetarea masurarii temperaturii, dupa o perioada de 2-5 minute de repaus; 
d) daca se constata mentinerea unei temperaturi peste 37,3°C sau/si prezenta altor simptome respiratorii, persoana este trimisa pentru consult la medicul de familie; daca persoana: 
(i) se incadreaza in definitia de caz suspect COVID-19, medicul de familie ii va recomanda testarea;
(ii) nu se incadreaza in definitia de caz suspect COVID-19, medicul de familie va orienta diagnosticul catre alta afectiune. 

3. Persoanele cu functie de conducere din fiecare unitate (sefii de structura) au responsabilitatea de a dispune triajul observational al angajatilor din subordinea directa....mai multe prevederi ale ordinului citeste pe legislatiamuncii >>>

 

 

de Cristina Savu


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "COVID-19. Reguli si obligatii noi la locul de munca, in contextul valului 5":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".