Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Documente necesare pentru infiintarea echipei SPSU

11 /Apr2024
Documente necesare pentru infiintarea echipei SPSU
Tags: documente necesare pentru infiintarea echipei spsuspsu infiintare

"Care sunt actele necesare pentru infintare echipa S.P.S.U in Hotel. Avem persoana cu curs de cadru tehnic PSI si 2 persoane cu curs de servant pompier. Va multumesc."

Raspunsul specialistilor: 

In prezent, constituirea, incadrarea si dotarea serviciilor voluntare si a serviciilor private pentru situatii de urgenta, se face conform Criteriilor de performanta aprobate prin Ordinul nr. 51 din 15 martie 2024, publicat in M..O nr. 291 din 3 aprilie 2024.

Cum sa luati cea mai corecta decizie chiar sub presiunea unei situatii de urgenta - Manualul care va acorda primul ajutor in situatii de urgenta, detalii AICI >>>
 
Conform art. 36, alin. (f) din OMAI 51/2024, au obligatia constituirii serviciului tip P1 operatorii economici care au in administrare, in acelasi sector de competenta, cladiri/spatii amenajate in cladiri/ansamblu de cladiri pentru turism, avand un numar mai mare de 400 de locuri de cazare;
Serviciul de tip P1 se compune din sef serviciu, compartiment pentru prevenire si echipe specializate constituite in una sau mai multe formatii de interventie;
Conform art. 39 alin. (1) din OMAI 51/2024, obligatia operatorilor economici/institutiilor de a constitui servicii private poate fi indeplinita si prin incheierea unui contract cu un serviciu voluntar sau privat.

Contractul prevazut la alin. (1) are ca obiect indeplinirea de catre serviciul voluntar sau privat a atributiilor corespunzatoare serviciului pe care are obligatia sa il constituie operatorul economic/institutia, potrivit prezentelor criterii de performanta.

Personalul angajat pe functiile specifice, precum si cel care indeplineste prin cumul functia de sef serviciu, sef compartiment pentru prevenire si sef echipa specializata trebuie sa aiba calificarea sau competentele profesionale specifice, atestate potrivit reglementarilor in vigoare.
In situatia in care, la data avizarii unui serviciu, nu sunt indeplinite prevederile de mai sus, cu exceptia functiilor de sef serviciu si servant pompier, personalul specificat detine cel putin calificarea sau competentele specifice de cadru tehnic cu atributii in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor, inspector protectie civila sau de servant pompier.
 
Conform art. 40 din OMAI 75/2019
(1) Echipa specializata se constituie pentru:
a) stingere incendii;
b) avertizare-alarmare-cautare-deblocare-salvare-evacuare, cu atributii in cazul situatiilor de urgenta determinate de toate tipurile de risc identificate;
c) cercetare-interventie pentru riscurile chimic, biologic si nuclear.
(2) Echipa specializata are in compunere minimum 3 persoane/tura, care include si seful echipei specializate.
In cazul in care echipa pentru stingere incendii este incadrata cu personal angajat pe functiile specifice si detine calificarea sau competentele profesionale specifice atestate potrivit reglementarilor in vigoare, aceasta poate indeplini si atributiile echipei constituite pentru avertizare-alarmare-cautare-deblocare-salvare-evacuare.
 
Documente pe baza carora se solicita emiterea avizelor specifice serviciilor private pentru situatii de urgenta, de tip P1

1. Infiintare
1. cerere;
2. opis cu documentele depuse;
3. dispozitia administratorului/conducatorului privind infiintarea serviciului privat;
4. documente care atesta incadrarea operatorului economic/institutiei in criteriile de performanta;
5. organigrama serviciului privat;
6. regulamentul de organizare si functionare;
7. tabel cu materialele si tehnica de interventie existente in dotare, stabilite conform normei proprii de dotare;
8. documente care atesta detinerea in baza unui titlu valabil a dotarii serviciului privat;

Pentru sector de competenta
1. cerere;
2. opis cu documentele depuse;
3. documente care atesta incadrarea operatorului economic/institutiei in criteriile de performanta;
4. organigrama serviciului privat, completata cu nominalizarea personalului pe functii;
5. regulamentul de organizare si functionare;
6. tabel cu materialele si tehnica de interventie existente in dotare, stabilite conform normei proprii de dotare - destinata interventiei in sectorul de competenta.;
7. documente care atesta detinerea in baza unui titlu valabil a dotarii serviciului privat - destinata interventiei in sectorul de competenta.;
8. contractele individuale de munca ale personalului serviciului privat destinat sectorului de competenta;
9. documente care atesta calificarea sau competentele profesionale specifice personalului serviciului privat destinat sectorului de competenta;
10. contractul incheiat cu operatorul economic/institutia prin care este indeplinita obligatia constituirii serviciului privat.

Propuneri pentru avizarea serviciului privat pentru situatii de urgenta (propriu)
Angajarea unui sef serviciu privat pentru situatii de urgenta sau efectuarea cursului pentru sef serviciu de catre un angajat al societatii.
Daca activitatea este permanenta, este nevoie de cel putin 3 servanti atestati pe tura.
Asigurarea dotarii cu materialele prevazute in OMAI 51/2024.
 

Tipul echipei specializate in situatii de urgenta


1. Stingere incendii   Dotare minima/echipa

- 6 furtunuri tip C
- 2 tevi de refulare**
- 1 aparat de respirat cu aer comprimat (1 butelie de rezerva)
- 3 lanterne
- hidrant portativ cu cheie

2. Avertizare-alarmare-cautare-deblocare-salvare-evacuare Dotare minima/echipa

- unelte de deblocare-salvare
- targa - 1
- vesta reflectorizanta - 1/persoana
- lanterna - 1/persoana
- mijloace de avertizare-alarmare

Seful de serviciu/sef formatie interventie si membrii echipelor

costum de protectie tip pompier;
cizme scurte din piele cu brant metalic;
casca de protectie cu vizor;
brau pompier (centura de siguranta);
manusi de protectie.

Compartimentul pentru prevenire are in componenta minimum 2 specialisti pentru prevenire, care include si seful compartimentului. Acestia pot fi cadrul tehnic PSI si unul din servantii atestati.

Dupa ce s-au asigurat cele mentionate mai sus, se va intocmi dosarul pentru infiintarea serviciului/avizarea sectorului de competenta, care se va depune la ISU.

Un raspuns oferit in aprilie 2024, de catre expertii de la PortalSSM. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si securitate si sanatate in munca.

de Ionut Petre


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Documente necesare pentru infiintarea echipei SPSU":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".