Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Ce sunt soft skill-urile si de ce un candidat ar trebui sa le aiba

11 /Aug2017
Tags: soft skillce este un soft skillsoft skill-uri

In era in care traim sa iti gasesti un job bun, care sa iti implineasca asteptarile poate fi o adevarata provocare, mai ales atunci cand angajatorii sunt exigenti si au tot mai multe pretentii de la viitori angajati.

Asadar, pe langa studii si cursurile de specializare, se tine cont si de...soft skill-uri. Ce se intelege prin soft skill? Este vorba despre acea capacitatea de a te adapta oricarei situatii. De aceea, este necesar sa ai si aceste "calitati": capacitatea de a comunica eficient, de a relationa bine in cadrul unei echipe, capacitatea de a te adapta oricarei situatii si de a solutiona problemele aparute.

Care sunt cele mai cautate soft skill-uri?

>>> adaptabilitatea. Atunci cand exista situatii conflictuale la locul de munca, crize, scaderea vanzarilor, necesitatea implementarii unei noi strategii, etc, este foarte important ca acea organizatie sa aiba in echipa sa oameni care doresc sa produca schimbari in cadrul firmei si care se pot adapta. Cei care se plang la orice pas si nu fac ceva pentru a-si depasi limitele pot produce mai mult rau decat bine

>>> comunicarea. Acest aspect este esential in cadrul oricarei relatii interumane, iar atunci cand vine vorba de locul de munca, este la de important. Doar in acest mod poti dezvolta o relatie buna cu colegii de echipa, superiorii, managerii. De asemenea, nu trebuie sa iti fie frica sa vorbesti in cadrul unei sedinte, invinge-ti temerile si da-ti voie sa iti exprimi ideile, in orice situatie. Nu iti cere nimeni sa fii oratorul perfect, ci doar sa ai curajul sa comunici

>>> solutionarea problemelor. S-ar putea sa ti se intample in cadrul unui interviu sa fii intrebat cum ai solutionat o situatie dificila la locurile de munca pe care le-ai avut inainte. Este bine sa mentionezi ce idei ai avut atunci cand trebuia rezolvata o anumita problema, cu ce propuneri ai venit, etc. Nu trebuie sa te temi de aceasta intrebare, fii sincer si explica cum ai rezolva tu o situatie similara


Important este sa ai incredere in tine si sa sa nu iti fie teama sa vii cu idei noi, chiar daca uneori poate acestea nu sunt luate in seama. Cine persevereaza si isi da interesul cu siguranta va reusi sa urce la un nivel profesional foarte bun, oamenii proactivi sunt esentiali in cadrul unei companii.

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Ce sunt soft skill-urile si de ce un candidat ar trebui sa le aiba":
Rating:

Nota: 4.3 din 5 din 5 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".