Iata doar cateva dintre aspectele pentru care pandemia a crescut procentul de popularitate. Acestea sunt acele aspecte pe care specialistii pun pret in prezent, dar pe care nu le luau in calcul in trecut sau le interpretau ca fiind esentiale, desi nu erau:
1. Un CV cu pauze intre locurile de munca si cu schimbari dese inseamna ca un candidat nu e bun in domeniul sau.
Nimic mai fals. Acest aspect pare sa fie un mit in care au crezut foarte multi recrutori ani de zile si, de asemenea, in care au crezut chiar si cei care mergeau la interviurile de angajare. Cei mai multi dintre cei care isi schimba locul de munca se afla in cautarea unui job mai bun, in cautarea unor noi provocari si isi doresc sa invete lucruri noi ca sa atinga performanta si sa castige experienta.
2. Managerul de HR trebuie sa aduca in companie un anumit specialist esential pentru organizatie
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Daca pe hartie lucrurile arata bine, realitatea din teren poate fi cu totul alta. Iar acest adevar se aplica in orice domeniu. Un specialist poate sa para varianta ideala pentru companie, iar recrutorul poate sa faca totul pentru a-l aduce in firma. Exista insa si posibilitatea ca cele doua elemente, companie si angajat de top, sa nu se potriveasca, iar eforturile recrutorului sa fie in zadar. De aceea, atunci cand se deruleaza procesul de recrutare, este esential sa luam in calcul nenumarati alti factori care sa ne ajute sa luam cea mai buna decizie, fara sa tinem cont doar de un drum unidirectional.
3. Ofertele de salariu ar trebui facute doar cand suntem siguri de acceptul specialistului.
In recrutarea de top, a te teme in continuare de refuzul specialistului dorit pentru companie inseamna a prelungi mai mult decat este necesar un proces de recrutare. Acest aspect se leaga si de punctul anterior deoarece trebuie sa construim o relatie sanatoasa si naturala in decursul recrutarii si sa nu fortam uniunea a doua elemente incompatibile. Astfel de demersuri ne aduc noua minusuri in cariera si doar dezavantaje companiei.
4. Departamentul de HR nu are rol important in recrutare
Nimic mai fals. Desi, in continuare, HR inseamna pentru multe companii documente si procedure complexe, azi vorbim, din fericire, si de rolul esential al managerilor de HR in cresterea motivatiei salariatilor, in dezvoltarea abilitatilor precum comunicare, empatie, colaborare (soft skills). Cu cat acest aspect este inteles si acceptat de cei aflati in functiile de conducere, cu atat mai rapid se face loc pentru dezvoltare si crestere pe termen lung.