Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Corectarea unei erori in Regulamentul Intern. Cum se va proceda?

17 /Oct2022
Corectarea unei erori in Regulamentul Intern. Cum se va proceda?
Tags: eroare regulament internregulament intern modificare

"Va rog sa imi spuneti cum este ok sa procedam in cazul in care in cuprinsul ROI-ului s-au strecurat cateva greseli de scriere - se face trimitere la articolul 9.10 dar, de fapt, trebuia sa se faca la 9.09.

 Este ok sa corectam si sa il afisam la avizier sau trebuie trimis din nou catre salariati? Trebuie sa anuntam salariatii despre emiterea unui nou ROI sau este suficient sa trimitem documentul, inspre consultare, numai catre reprezentantii salariatilor?"

 

• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: 11-50 angajati
• Cod CAEN: 7739

Raspunsul specialistilor: 

In opinia noastra, situatia prezentata se incadreaza in categoria de realizare a unor corectii a unor erori de redactare si nu o modificare a regulamentului intern.


Desi nu este reglementata prin Codul muncii, in opinia noastra puteti corecta erorile de redactare prin emiterea unei erate care sa contina mentionarea clara a corectiei facute.

In cazul prezentat, erata ar contine un text prin care sa se mentioneze ca: ”la articolul/punctul X din RI, in loc de art. 9.10 se va citi 9.09”.

Acest mod de corectare a erorilor de redactare este utilizat in cazul actelor normative publicate in Monitorul Oficial al Romaniei si, in acest context, apreciem ca poate fi utilizat in cazul corectarii erorilor de redactare care se regasesc in RI.

Insa atentie, acest mod de corectare prin erata poate fi folosit doar in cazul indreptarii unor erori de redactare sau a unor trimiteri gresite la articole din document, nu la modificarea acestuia.

Erata intocmita se aduce la cunostinta salariatilor si se ataseaza la RI, putand sa o afisati si la avizier. Practic, erata cu textul corectat va face parte din RI. Erata trebuie semnata de aceeasi persoana care a semnat si RI-ul.
 
Aspecte privind instruirea periodica a salariatilor in domeniul sanatatii si securitatii in munca sunt prevazute in Legea securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006 si in Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, aprobate prin HG nr. 1425/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

Atentie, Regulamentul Intern trebuie modificat de urgenta! Au intrat in vigoare 2 acte normative noi, aflati aici ce obligatii aveti!

Regulament intern in avantajul dvs. - Va oferim informatii complete in lucrarea Regulamentul intern in avantajul dvs. Ghid complet, detalii AICI >>>

Astfel, referitor la durata instruirii, aceasta este prevazuta la art. 80^1 din Normele metodologice aprobate prin HG nr. 1425/2006 si nu trebuie sa fie mai mica de 1 ora:


”Art. 80^1 Durata instruirii lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca, pentru fiecare dintre cele 3 faze prevazute la art. 77 si pentru instruirea periodica efectuata suplimentar celei programate prevazuta la art. 98, nu va fi mai mica de 1 ora si se stabileste prin programul de instruire-testare elaborat la nivelul intreprinderii si/sau unitatii potrivit prevederilor art. 15 alin. (1) pct. 8, datat si aprobat de catre angajator”.

Referitor la intervalul de timp la care se face instruirea periodica, reglementarea se regaseste la art. 96 din Normele metodologice aprobate prin HG nr. 1425/2006:

Art. 96 alin. (2)”Intervalul dintre doua instruiri periodice si periodicitatea verificarii instruirii vor fi stabilite prin programul de instruire-testare elaborat la nivelul intreprinderii si/sau unitatii potrivit prevederilor art. 15 alin. (1) pct. 8, in functie de conditiile locului de munca si/sau postului de lucru”.
Art. 96 alin. (2^1) ”Intervalul dintre doua instruiri periodice nu va fi mai mare de 6 luni”.
Art. 96 alin. (3) ”Pentru personalul tehnico-administrativ intervalul dintre doua instruiri periodice va fi de cel mult 12 luni”.

In concluzie, conform prevederilor legale mentionate, durata instruirii este de cel putin 1 ora, iar instruirea personalului se face la un interval de maxim 6 luni, cu exceptia personalului tehnico-administrativ in cazul caruia intervalul este de maxim 12 luni.

Un raspuns valabil in octombrie 2022, oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>

de Ionut Petre


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Corectarea unei erori in Regulamentul Intern. Cum se va proceda?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".