Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Decizia de pensionare - este necesar acordul angajatorului pentru continuarea activitatii?

11 /Iun2024
Decizia  de pensionare -  este necesar acordul angajatorului pentru continuarea activitatii?
Tags: decizia de pensionareart 56 codul muncii

"Avem un angajat care a primit decizie de pensionare la limita de varsta. Am facut reangajare cu contract pe durata nedeterminata. Este necesar anual acordul angajatorului pentru continuarea acestui raport de munca?"

Raspunsul specialistului: 

Conform art. 56 alin. (1) lit. c) din Codul muncii, contractul individual de munca inceteaza de drept:

Procedura de pensionare care se aplica de la 1 septembrie 2024! Ce modificari aduce noua lege a pensiilor? Iti oferim singurul ghid practic de pe piata care explica limpede absolut TOATE ASPECTELE pensionarii incepand cu 1 septembrie 2024 – Noua lege a pensiilor. Ghid practic, detalii AICI >>>

1. la data indeplinirii cumulative a conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare sau, cu caracter exceptional, pentru salariata care opteaza in scris pentru continuarea executarii contractului individual de munca, in termen de 30 de zile calendaristice anterior implinirii conditiilor de varsta standard si a stagiului minim de cotizare pentru pensionare, la varsta de 65 de ani;
2. la data comunicarii deciziei de pensie in cazul pensiei de invaliditate de gradul III;
3. la data comunicarii deciziei de pensie anticipata partiala;
4. la data comunicarii deciziei de pensie anticipata;


5. la data comunicarii deciziei de pensie pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare;
6. la data comunicarii deciziei medicale asupra capacitatii de munca in cazul invaliditatii de gradul I sau II.

Nu, nu mai este necesar acordul angajatorului. Acordul angajatorului era necesar numai in situatia in care salariatul opta pentru continuarea activitatii, in baza aceluiasi contract individual de munca/raport de serviciu, pana la implinirea varstei de 70 de ani, in conditiile prevazute de art. 46 alin. (2) din Legea 360/2023.

Or, in speta, salariatul s-a pensionat si nu a optat pentru continuarea raportului de munca in baza aceluiasi contract pana la implinirea varstei de 70 de ani.

Un raspuns oferit in mai 2024, de catre specialistii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe sfaturi si raspunsuri de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.

de Ionut Petre


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Decizia de pensionare - este necesar acordul angajatorului pentru continuarea activitatii?":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 9 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".