Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Infiintare punct de lucru. Delegarea competentei pentru transmitere Revisal si obligatii 2020

03 /Feb2020 Exclusiv
Tags: infiintare punct de lucrutransmitere revisalact aditional cim

In cadrul unei firme, toti angajatii isi desfasoara activitatea la sediul companiei. In perioada urmatoare, firma doreste sa deschida un punct de lucru in care isi vor desfasura activitatea unul sau mai multi dintre angajatii actuali (se schimba locul muncii de la sediu la punctul de lucru ce urmeaza a fi deschis).

1. Se face numai act aditional la CIM sau este necesar sa se faca un contract nou? In actul aditional la CIM se mentioneaza numai modificarea locului activitatii desfasurate de salariat si data la care produce efecte?

2. Contractele de munca ce vor fi modificate cu locul de munca la punctul de lucru se inregistreaza distinct in Revisal? Trebuie inregistrat punctul de lucru in Revisal spre a-i fi alocate aceste contracte?

Raspunsul specialistului:

Conform art. 17 alin. (5) coroborat cu art. 17 alin. (3) si art. 41 din Codul muncii, modificarea elementelor contractului individual de munca se poate realiza doar cu acordul salariatului.

Prin urmare, locul muncii se modifica prin act aditional la contractul individual de munca intrucat este ncesar acordul salariatului.

In ceea ce priveste registrul general de evidenta a salariatilor art. 2 alin. (3) din HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului, pot delega acestora si competenta intocmirii, completarii si transmiterii datelor in registru in numele angajatorului.

Astfel, angajatorul are doua posibilitati:

- Fie mentine salariatii carora le modifica locul muncii la punctul de lucru in registrul general de evidenta a salariatilor de la sediul central,

- Fie deleaga punctului de lucru competenta incadrarii incadrarii personalului si competenta intocmirii, completarii si transmiterii datelor in registru in numele angajatorului.

Delegarea comptentei nu este obligatorie, salariatii pot ramane in registrul general de la sediul central.
Daca se deleaga competenta, se va efectua transferul dintr-un registrul in celalalt.

In situatia in care angajatorul nu a delegat punctului de lucru competenta de a incheia contractele individuale de munca si de a completa si transmite datele in Revisal, transmiterea se face pe contul angajatorului atat pentru angajatii de la sediul social cat si pentru angajatii de la punctul de lucru.

In situatia in care angajatorul a delegat punctului de lucru competenta de a incheia contractele individuale de munca si de a completa si transmite datele in Revisal, transmiterea se face pe contul angajatorului pentru angajatii de la sediul social iar pe contul punctului de lucru pentru angajatii de la punctul de lucru.


Raspuns oferit de Alexandra Nedelcu, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro


 


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Infiintare punct de lucru. Delegarea competentei pentru transmitere Revisal si obligatii 2020":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".