Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Ce masuri de SSM trebuie sa respectati cand reveniti la locul de munca

11 /Mai2020
Tags: masti de protectiemasuri de ssm locul de muncastare de urgenta 15 mai

Mai multe propuneri privind masurile de securitate si sanatate pe care sa le respectam la locul de munca au fost inaintate ca propuneri in aceasta perioada. Astfel, Institutul National de Sanatate Publica a publicat in sectiunea Transparenta decizionala propunerea privind setul de masuri de relaxare care vor fi aplicate dupa ridicarea starii de urgenta. Regasiti mai jos inclusive recomandarile facute de Ministerul Afacerilor Interne in aceasta privinta.

Recomandari privind activitatea in birourile deschise 



Actualizare: Ministerul Muncii a publicat ordinul si ghidul privind revenirea la munca in contextul pandemiei! Detalii aici!

Masuri care privesc angajatii 

Angajatii vor respecta masurile de precautie universal valabile: 
1. - portul obligatoriu mastii (medicale/non-medicale), care pentru o protectie eficace trebuie sa acopere atat gura, cat si nasul. 


2. - izolarea la domiciliu in cazul in care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stranut, rinoree, febra, stare generala alterata); 
3. - izolare la domiciliu in cazul in care a venit in contact cu un caz suspect sau confirmat de infectie cu virusul SARS COV-2 si respectarea masurilor aplicabile, in vigoare. 
4. - spalatul pe maini ori de cate ori este nevoie, evitarea atingerii fetei cu mainile neigienizate.
Masuri care privesc angajatorul 
Angajatorii vor asigura: 
1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerarile la intrare/iesire din incinta si pentru a limita numarul de angajati prezenti in acelasi timp in aceeasi incinta; 

2. Triajul observational al angajatilor si nu vor permite prezenta la locul de munca al persoanelor care prezinta simptomatologie de infectie respiratorie (tuse, stanut, rinoree, febra, stare gnerala alterata); 

3. Termometrizarea zilnic, la intrarea in tura de serviciu – angajatii cu temperatura peste 37 C vor fi trimisi acasa cu indicaţie de consultare a medicului de familie; 

4. Vor asigura o distanta de minimum 1,5 m intre angajatii care lucreaza la birouri orientate fata-spate si spate-spate; 

5. Pentru birourile orientate fata-fata vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe baza de alcool; 

6. Dezinfectia suprafetelor de lucru la inceperea serviciului si apoi o data la 4 ore; 

7. Acordarea pauzelor de masa esalonat, cu respectarea distantei fizice de minimum 2 m; 

8. Aerisirea periodica a incaperilor; 

9. In cazul incaperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o data pe saptamana, de preferat la sfarsitul saptamanii si se va efectua dezinfectia instalatiei de climatizare conform instructiunilor producatorului.


Consultati aici documentul integral cu recomandari de sanatate publica privind masurile generale de relaxare.

MAI: Masuri de prevenire si control a raspandirii Coronavirusului Sars-Cov-2, propuse pentru a intra in vigoare incepand cu starea de alerta, din data de 15 mai 2020.

Ministerul Afacerilor Interne a lansat in dezbatere publica un set de masuri care ar putea intra in vigoare incepand din 15 mai, cand va intra in vigoare starea de alerta.

Toate observatiile si propunerile celor interesati pot fi transmise la adresa de mail: propuneri.relaxare@ms.ro.

1) Obligativitatea purtarii mastii de protectie in spatiile publice inchise, spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun si la locul de munca. 
2) Obligatia organizarii activitatii, de catre institutiile si autoritatile publice, precum si toti operatorii economici publici si privati astfel incat sa fie asigurat triajul epidemiologic, pentru intregul personal propriu, precum si dezinfectarea obligatorie a mainilor inaintea intrarii in serviciu. 
3) Luarea de masuri, de catre operatorii economici si institutiile publice ce desfasoara activitati comerciale/de lucru cu publicul care implica accesul persoanelor in interiorul cladirilor, pentru: 

1. realizarea accesului astfel incat sa fie asigurata o suprafata minima de 4 mp pentru fiecare client/persoana si o distanta minima de 2 m intre oricare doua persoane apropiate; 
2. verificarea temperaturii, care nu trebuie sa depaseasca 370 , la intrarea in incinta; 
3. dezinfectarea frecventa a suprafetelor expuse si evitarea aglomerarii de persoane, in special in zonele caselor de marcat. 
4. efectuarea, de catre furnizorii publici si privati de transport persoane, dezinfectarii frecvente a spatiului mijloacelor de transport si de a respecta regulile specifice. 
5. decalarea programului de lucru, de catre institutiile publice si operatorii economici, cu un numar de peste 50 de angajati, astfel incat sa se evite aglomerarea mijloacelor de transport in comun. 
6. dispunerea de masuri, de catre toate persoanele juridice de drept public sau privat, pentru desfasurarea muncii la domiciliu, pentru o parte din personal, daca activitatea desfasurata permite aceasta masura.

Sursa: MAI

 


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Ce masuri de SSM trebuie sa respectati cand reveniti la locul de munca":
Rating:

Nota: 3.79 din 5 din 7 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".