Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Reguli privind procedura de solutionare a cererilor si reclamatiilor individuale ale salariatilor

600
30 /Sep2020
Reguli privind procedura de solutionare a cererilor si reclamatiilor individuale ale salariatilor
Tags: solutionare cererireclamatii salariatiangajator

Salariatii au dreptul sa adreseze conducerii Angajatorului, in scris, petitii individuale, dar numai in legatura cu problemele proprii aparute la locul de munca si in activitatea desfasurata.

Prin petitie se intelege orice cerere sau reclamatie individuala pe care un salariat o adreseaza conducerii Angajatorului in conditiile legii si ale regulamentului intern.

Petitiilor anonime nu li se va da curs, acestea urmand a fi clasate.

Cererile sau reclamatiile se adreseaza reprezentantului legal al Angajatorului si se inregistreaza la secretariat/Registratura.

Scapati in 2020 de AMENZI URIASE urmand regulile de aur pentru procesul de angajare!
Evitati cele mai frecvente greseli!

 

In cazul in care problemele sesizate in cerere sau in reclamatie necesita o cercetare mai amanuntita, reprezentantul legal al Angajatorului numeste o persoana sau o comisie care sa verifice realitatea lor.



In urma verificarii Angajatorului, persoana sau comisia numita intocmeste un referat cu consta tari, concluzii si propuneri si il supune aprobarii reprezentantului legal al Angajatorului.

Reprezentantul legal al Angajatorului este obligat sa comunice salariatului raspunsul in termen de 30 de zile de la data depunerii cererii sau a reclamatiei.

In situatia in care aspectele sesizate prin cerere sau reclamatie necesita o cercetare mai amanuntita, reprezentantul legal al Angajatorului poate prelungi termenul cu cel mult 15 zile.

Salariatii nu pot formula doua petitii privitoare la aceeasi problema.

In cazul in care un salariat adreseaza in aceeasi perioada de timp doua sau mai multe petitii cu acelasi obiect, acestea se vor conexa, salariatul urmand sa primeasca un singur raspuns.

Daca dupa trimiterea raspunsului se primeste o noua petitie cu acelasi continut sau care priveste aceeasi problema, acestea se claseaza, facandu-se mentiune ca s-a verificat si i s-a dat deja un raspuns petitionarului.

 

Descoperiti "Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR" care include procedura completa la angajare si regulile referitoare la protectia datelor cu caracter personal!
 

Salariatii si Angajatorul au obligatia sa solutioneze conflictele de munca prin buna intelegere sau prin procedurile stabilite de dispozitiile legale in vigoare.

Procedura de solutionare a conflictelor de munca este reglementata de Legea dialogului social nr. 62/2011.

In situatiile in care apar divergente in legatura cu executarea prevederilor contractelor colective, unitatile si sindicatele vor incerca solutionarea acestora mai intai in comisiile paritare la nivel de unitate, iar pentru rezolvarea problemelor ramase in divergenta se vor putea adresa comisiei paritare la nivel de ramura.

Conditiile declansarii conflictelor de interese, procedura concilierii, medierii si arbitrajului conflictelor de interese sunt potrivit dispozitiilor legale in vigoare.

Conditiile declansarii conflictelor de drepturi si procedura solutionarii acestora sunt potrivit dispozitiilor legale in vigoare.


 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Reguli privind procedura de solutionare a cererilor si reclamatiilor individuale ale salariatilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?

Atentie la Regulamentul Intern in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?".
© copyright 2012 - 2020 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?

Atentie la Regulamentul Intern in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Regulamentul Intern - Ce verifica inspectorii veniti in control?".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici